• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

اتصال دل ها به پنجره فولاد همیشه برقرار است

  • کد خبر : 8024
  • 19 خرداد 1401 - 10:46
اتصال دل ها به پنجره فولاد همیشه برقرار است
گاهی سفر به نقاطی از شهر، انسان را از ارتباطات روزمزه اش دور می کند در حالی که اتصال دل ها به پنجره فولاد حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) همیشه برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، این روزها کاروان زیر سایه خورشید مهمان مردم استان البرز در نقاط مختلف است و البرزی ها در جای جای ایران کوچک، عطر حرم رضوی را استشمام و به نوعی هوای پاک آن را تنفس می کنند و سرخوش از حضور پرچمی چشم‌ نواز و خادمانی مهربان هستند که با تواضع، اهالی محلات را میزبان پرچم امام رضا (ع) می کنند.

این بار میزبانان کاروان زیر سایه خورشید، جمعی از مردم باصفا و پاکدل روستاهای ساوجبلاغ و کوهسار هستند که شاید به دلیل کهولت سن، کمتر پای رفتن به حرم و عرض ارادت به ساحت مقدس امام هشتم (ع) را داشته باشند. برخی از روستاهای این منطقه در نقطه ای قرار دارند که امکان برقرای ارتباط تلفنی و مجازی در آن ها وجود ندارد اما دل های مشتاقان برای زیارت این امام رئوف، از راه دور همیشه آنتن می دهد.

با توجه به اهمیت تولید در کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، کاروان زیر سایه خورشید در سفر به ساوجبلاغ ابتدا راهی یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی شدند و در گفت وگویی با مدیران و‌ کارکنان این مجموعه، از زحمات و تلاش های آنان در مسیر تولید و خودکفایی قدردانی کردند و پس از اهدای تبرکی به آنان راهی دفتر امام‌جمعه بخش چندار شدند.

امام جمعه چندار نیز به همراه جمعی از عاشقان امام رضا (ع) به پیشواز خادمین امام مهربانی ها و پرچم متبرک آن حضرت رفتند و با شربت و شیرینی از کاروان‌ حامل پرچم مقدس استقبال کردند، خدام رضوی نیز پس از گفت وگو با مردم دفتر امام‌جمعه را به مقصد بهزیستی ترک کردند. اشک شوق، تنها دارایی آنها برای استقبال از خدام الرضا (ع) بود و این کودکان چه زیبا با این دارایی ارزشمند از پرچم پذیرایی کردند.

خانه های ساده اما نورانی خانواده های شهدا مقصد دیگری بود که کاروانیان برای جلا دادن به دل های خویش، آن جا را انتخاب و راهی آن شده و به دیدار خانواده شهیدان محسن نادری و رزاق ابراهیمی رفتند و با اهدای تبرکی والدین شهدا را مهمان خوان رضوی کردند و این بار نیز مروارید اشک شوق و دلتنگی بر پهنای صورت مادران و پدران شهدا غلت می زد.

پس از دیدار با خانواده های شهدا، غبارروبی مزار شهدای گمنام روستای دوزعنبر همراه با مدح و دعا، صفای دیگری به جمع مردم حاضر در بین کاروان بخشید، خدام الرضا (ع) نماز را در بین اهالی امامزاده یحیی (ع) اقامه کرده و پاکبانان زحمتکش منطقه را نیز مهمان پرچم رضوی کردند.

خوشحالی این پاکبانان خدوم و زحمتکش، قابل توصیف نبود؛ همزمان خبر رسید که با هماهنگی آستان قدس رضوی و‌ شهرداری کوهسار قرار است پاکبانان منطقه با خانواده های خود عازم مشهدالرضا شوند و اینگونه بود که شعف زیارت پرچم رضوی برای آن ها دوچندان شد.

کاروان زیر سایه خورشید که از دیار رضوی رهسپار این استان شده، سالمندان را نیز فراموش نکرده و امام مهربانی ها خادمان خویش را برای دلجویی از پدران و مادران چشم انتظار، راهی خانه سالمندان کرد و در پایان حضور کاروان زیر سایه خورشید در ساوجبلاغ، زیارت پرچم نصیب مومنان مسجد جامع کردان شد و چه زیبا بود اشک های مردم …

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8024

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.