• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بیش از پنج هزار نفر در البرز از خدمات سازمان بهزیستی در زمینه شنوایی بهره مند می شوند

  • کد خبر : 10264
  • 12 مهر 1401 - 17:59
بیش از پنج هزار نفر در البرز از خدمات سازمان بهزیستی در زمینه شنوایی بهره مند می شوند
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: پنج هزار و ۱۰۹ نفر دارای مشکل شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان البرز همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت شنوایی، مدیرکل بهزیستی استان البرز به همراه معاون و کارشناسان توانبخشی سازمان بهزیستی استان البرز و شهرستان کرج از مرکز توانبخشی خانواده و کودک کم شنوای «آوا» بازدید و با اهدای شاخه گل به کودکان این مرکز، آن ها را مورد تکریم و تجلیل قرار دادند.

وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه این بازدید بیان کرد: در راستای آموزش کودکان کم شنوا اقدامات شایان توجهی در این مرکز صورت می گیرد و هرساله بیش از ۹۰ درصد از مراجعین این مجموعه که به سن پیش دبستانی می رسند به مراکز آموزش عادی وارد می شوند.

وی با اشاره به ارائه خدماتی همچون توانبخشی شنیداری شامل گفتار درمانی، آموزش شنیداری و کلاس های آموزشی در این مرکز عنوان کرد: رویکرد خانواده محور در این مجموعه مورد توجه است به گونه ای که کودکان نوپا به همراه مادران خود در کلاس های آموزشی حاضر و از خدمات توانبخشی در قالب بازی و آموزش های غیرمستقیم برخوردار می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افراد ناشنوای تحت پوشش این سازمان گفت: اکنون پنج هزار و ۱۰۹ نفر دارای مشکل شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند که از کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی، دانشجویی، هزینه موردی، درمان و کمک هزینه ایاب و ذهاب برخوردار می شوند.

محمدی فلاح اظهار کرد: استخدام سه درصد از افراد دارای معلولیت و پرداخت وام اشتغال، برخورداری والدین شاغل دارای فرزند معلول شدید و خیلی شدید از معافیت مالیاتی و پرداخت مستمری به دو هزار و ۶۸۸ نفر، ۲۰۰ مورد کاشت حلزون، تعمیر قطعات سمعک و تامین وسایل کمک توانبخشی در سال جاری از دیگر خدمات ارائه شده به این قشر از جامعه هدف بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان صحبت های خود با اشاره حمایت های ویژه از مددجویان در مناطق محروم استان البرز خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۹۲ نفر ناشنوا و کم شنوا از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در استان البرز برخوردار شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.