• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

توانمندسازی بیش از ۲۲ هزار البرزی از طریق آموزش های مهارتی در سال گذشته

  • کد خبر : 4807
  • 19 فروردین 1400 - 13:32
توانمندسازی بیش از ۲۲ هزار البرزی از طریق آموزش های مهارتی در سال گذشته
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از ارائه آموزش های مهارتی به 22 هزار و 872 نفر در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی به ۲۲ هزار و ۸۷۲ نفر در این استان در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقش موثری در توسعه اشتغال پایدار جامعه ایفا می کنند و هدایت کننده نیروی کار به سمت چرخه تولید هستند، افزود: این آموزش ها در دو بخش دولتی و خصوصی با هدف اشتغال پایدار کارجویان و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز استان به متقاضیان ارائه شده است.

غیاثی تبار با اشاره به اینکه این آموزش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت هدفمند به افراد جویای کار و فاقد مهارت ارائه شد، مطرح کرد: در بخش دولتی به ۱۱ هزار و ۹۴۹ نفر معادل ۲ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۳۰۵ نفر ساعت و در بخش غیردولتی نیز به ۱۰ هزار و ۹۲۳ نفر معادل ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۶۳۶ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی بیان کرد: این اداره کل طیف وسیعی از مخاطبان از جمله دانشجویان، روستائیان، سربازان وظیفه، زندانیان، شاغلان بنگاه های اقتصادی، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، سکونتگاه های غیررسمی و… را تحت پوشش آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر موفق به کسب رتبه قبولی شدند.

گفتنی است هفت مرکز آموزش دولتی و ۴۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان البرز فعال هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.