• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

دور کردن کودکان کار از خیابان، نیازمند ساز و کاری جدی است

  • کد خبر : 13630
  • 18 بهمن 1401 - 19:05
دور کردن کودکان کار از خیابان، نیازمند ساز و کاری جدی است
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور دور شدن کودکان کار از خیابان، باید ساز و کاری جدی اتخاذ کنیم و اجازه ندهیم خیابان ها توسط عده ای سودجو سهم بندی شوند بدون اینکه مالیاتی بر ارزش افزوده ای پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در آئین افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان کار و خیابان «شیرین» واقع در ماهدشت کرج، ضمن قدردانی از همه کسانی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، گفت: این افراد زیرساخت های جامع و مطلوبی را فراهم کرده و زنجیره کاملی را برای صیانت از کودکان کار و خیابان تشکیل داده اند.

وی با اشاره به اینکه این تلاشگران با نیت خیر موجب شکوفایی کودکان کار و خیابان می شوند، مطرح کرد: استاندار البرز را یک فرد جامعه شناس می دانیم که با نگاهی ویژه و مبتنی بر کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی، مسائل را مدیریت می کنند. ما نیز از این شیوه کار و فعالیت و هم افزایی های صورت گرفته و همچنین همسو شدن ها، انرژی مضاعفی برای ادامه خدمت رسانی به مردم می گیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد: ما در دولت مردمی سیزدهم، رویکرد مردمی سازی را با شتاب خوبی در پیش گرفته ایم و به دنبال رویدادهای هم افزا و مثمرثمر هستیم که تحقق این مهم می طلبد سایر عزیزان نیز با نگاه مردمی سازی، امور را به پیش ببرند. کودکان کار و خیابان که بیرون از این اتاق، در هیاهوی کودکان خود غرق شده اند، منتظر گفتمان ما در این جلسه هستند تا ببینند چه آینده ای برایشان رقم خواهد خورد.

قادری با اشاره به اینکه این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می کند اما آنچه که اهمیت دارد، تاثیر خدمات ما برای آن هاست، اظهار کرد: وظیفه ماست که این کودکان را از خیابان دور کنیم و آن ها را به یک مبانی حقیقی برسانیم تا بر اساس آموزش هایی که فرامی گیرند و مهارت هایی که کسب می کنند، مسیر رشد و تکامل خود را به خوبی طی کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جلسات متعدد مکررا تذکر داده اند که موضوعات مربوط به کودکان کار و خیابان باید با دقت پیگیری شود، خاطرنشان کرد: معضلات اجتماعی از جمله حاشیه نشینی و کودکان کار و خیابان، موجب تضعیف روحیه مردم می شود که به منظور جلوگیری از این امر باید ساز و کاری جدی اتخاذ کنیم و اجازه ندهیم خیابان ها توسط عده ای سودجو سهم بندی شوند بدون اینکه مالیاتی بر ارزش افزوده ای پرداخت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه البرز یک استان صنعتی است، چرا بخشی از این ظرفیت را به صورت ساعتی در اختیار این کودکان و نوجوانان قرار ندهیم تا آن ها در قالب طرح کار از این فرصت و شرایط استفاده کنند؟ کار کردن عار نیست اما دارای یک پروتکل بین المللی است که ما نیز به آن مقید هستیم اما گاهی کودکی به هر دلیلی مانند از کارافتادگی پدر و مادر، بی سرپرست بودن و … مجبور به کار کردن می شود.

قادری با تاکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم که بر اساس ذائقه شناسی و خروجی آموزش مهارت ها، این کودکان بتوانند به درستی کار کنند، این اقدام را هدایت شغلی و آموزشی خواند و عنوان کرد: خداوند متعال وعده داده که اگر دل ها در کنار یکدیگر قرار گیرند، یک رویداد بزرگ اتفاق خواهد افتاد و هم افزایی و ثمره خاصی نیز رقم خواهد خورد. چشم این کودکان به تصمیمات ماست بنابراین باید برای رقم خوردن بهترین اتفاقات برای آن ها تلاش کنیم.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم، کیکی با تصویری از کودکان مستقر در این مرکز توسط آن ها، رئیس سازمان بهزیستی کشور و استاندار البرز برش زده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=13630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.