• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

شب یلدای مجازی احترام به سلامت جامعه است

  • کد خبر : 2290
  • 24 آذر 1399 - 14:47
شب یلدای مجازی احترام به سلامت جامعه است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به شرایط حساس کرونایی حاکم بر جامعه عنوان کرد: برگزاری مراسم شب یلدای مجازی، احترام به سلامت جامعه است، اصحاب رسانه وظایف سنگینی را در انعکاس اخبار صحیح و تنویر و اغنای افکار عمومی بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نور محمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز با اشاره به مخاطرات دورهمی های شب یلدا در شرایط کرونایی امسال گفت: امروزه در شرایطی که مسائل و مشکلات جامعه به سرعت در حال افزایش است، جایگاه و نقش اخبار و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست.

وی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان اذعان کرد: برگزاری مراسم شب یلدای مجازی در شرایط کنونی، احترام به سلامت جامعه است لذا در این راستا دستگاه های فرهنگی، اصحاب رسانه و فضای مجازی در خصوص اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع، وظایف سنگینی را در انعکاس اخبار صحیح و تنویر و اغنای افکار عمومی بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه امسال باید شب یلدا را متناسب با شرایط کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی متفاوت با هر سال برگزار کنیم، افزود: هفته گذشته در البرز در اکثر شاخص ها روند کاهشی داشتیم که این امر حاصل همکاری مردم، همراهی مسئولان و نیز زحمات شبانه روزی کادر درمان استان است.

فردی با اشاره به اعلام وضعیت نارنجی در برخی شهرستان های استان البرز اعلام کرد: در صورتی که پروتکل ها رعایت نشود فاصله بین وضعیت نارنجی و قرمز بسیار شکننده و زود گذر می شود و باید منتظر افزایش تعداد بیماران باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و رصد دقیق اخبار مختلف در حوزه رسانه و فضای مجازی باید صورت گیرد، افزود: دامن زدن به شایعات و پخش اخبار غیرموثق که از نظر روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد کاری ناپسند است و باید فراد خاطی از سوی دستگاه های مربوطه شناسایی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه، نقش و اهمیت اطلاع رسانی گفت: امروزه نقش قلم و بیان رسا، کمتر از ادوات جنگی نیست؛ اگر امروز در آن سوی دنیا حادثه پیش آید یا خبری رخ دهد می توان به صورت آنلاین تمام دنیا را از آن مطلع کرد.

فردی با بیان اینکه از شهروندان انتظار می رود اخبار را تنها از درگاه های خبری مجاز و خبرگزاری های رسمی و دارای مجوز پیگیری کنند خاطرنشان کرد: در این راستا شورای اطلاع رسانی باید تمام اخبار و اطلاعات استان را رصد، پایش و هدایت کند تا واقعیات را آن گونه که اتفاق می افتد به صورت شفاف اطلاع رسانی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز ادامه داد: در صورتی که واقعیات جامعه درست و دقیق به اطلاع عموم مردم نرسد، ممکن است اخبار خلاف واقع منتشر شود که سردرگم شدن مردم را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2290

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.