• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی استان البرز یک هفته دیگر تمدید شد

  • کد خبر : 5352
  • 10 اردیبهشت 1400 - 22:52
محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی استان البرز یک هفته دیگر تمدید شد
​مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز از تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی استان البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ناصر مقدم، مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز در بیان مصوبات جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای البرز از تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی استان البرز خبر داد و گفت: با عنایت به ادامه و استمرار اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونائی، فعالیت اصناف بر اساس رنگ بندی های مناطق تعیین شده است و در شهرستان های با وضعیت قرمز (کرج، فردیس و نظرآباد) صرفا مشاغل تجاری، بازرگانی و خدماتی جزو گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل جزو گروه دو و سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند.

وی ادامه داد: در شهرستان های با وضعیت نارنجی (ساوجبلاغ، چهارباغ و اشتهارد) فقط مشاغل تجاری، بازرگانی و خدماتی جزو گروه های یک و دو مجاز به فعالیت هستند و مشاغل جزو گروه سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و در شهرستان طالقان که در وضعیت زرد کرونائی قرار دارد فعالیت مشاغل و صنوف گروه های یک و دو و سه مجاز و مشاغل جزو گروه مشاغل چهار غیر مجاز هستند. شهروندان می توانند برای اطلاع از دسته بندی مشاغل و گروه های شغلی وضعیت های چهارگانه کرونائی، بر روی آدرس اینترنتی https://shenasname.ir/subjects/morakhasi/7571 کلیک کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز افزود: با عنایت به رنگ بندی شهرستان های استان البرز، در حال حاضر فعالیت تمامی مراکز آموزشی و آموزشگاه های دولتی و خصوصی، اعم از آموزشگاه های کنکور و زبان های خارجی و … در تمامی شهرستان های استان ممنوع بوده و هیچ آموزشگاهی در هیچ یک از شهرستان های استان البرز، مجاز به فعالیت نیست.

مقدم با بیان اینکه این مصوبه در خصوص تمامی مراکزی که به هر نحوی از هریک از دستگاه ها مجوز فعالیت گرفته اند، صدق می کند خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز آموزشی، مراتب را به مقامات دولتی و مراکز صادر کننده مجوز فعالیت آن ها، اطلاع دهند تا برخورد و اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت سلامت و بهداشتی شهروندان خاطر نشان کرد: در حال حاضر که وضعیت کرونائی استان در وضعیت نامناسبی قرار دارد و سلامت عمومی افراد، مورد تهدید جدی ویروس کرونا قرار گرفته، نباید عده ای با دلایل و اهدافی که دارند، موجب کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا شوند و سلامت و امنیت جانی شهروندان را به خطر بیاندازند.

مقدم اذعان کرد: هرگونه تخطی از دستورالعمل های صادره، با هر دلیل و توجیهی غیرقابل پذیرش بوده و قطعا مراجع نظارتی و بازرسان مربوطه با این گونه متخلفین، برخورد لازم و قاطع را خواهند داشت. لذا از تمامی شهروندان و فعالان اجتماعی درخواست می شود تا با مشارکت کامل و حداکثری در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونائی، زمینه ساز حصول سلامت و بهداشت جامعه شوند تا با کمک یکدیگر بتوانیم در کنترل و کاهش ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، موفق شویم.

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5352

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.