• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

باید به دنبال اصالت هنر باشیم‌/هنر امروز به ابزار انتقال مفاهیم تبدیل شده است

  • کد خبر : 3902
  • 13 اسفند 1399 - 15:45
باید به دنبال اصالت هنر باشیم‌/هنر امروز به ابزار انتقال مفاهیم تبدیل شده است
فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز گفت: ما باید به دنبال اصالت هنر باشیم‌ تا بتواند لطافت مردم ایران، نگاه، ایثار، جهاد و گذشت آن ها را نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان ‌البرز، آیین ‌اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس ظهر امروز در سالن شهدای کانون ‌جوانان سپاه استان البرز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده شهید مدافع حرم نریمانی، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار سید یوسف‌ مولایی، فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز در این‌ مراسم گفت: هنر تعاریف مختلفی دارد که در زمان کنونی به جز اینکه منویات داخلی انسان را ظهور و بروز می دهد به عنوان ابزاری در دست های برخی قرار گرفته است.

وی در تعریف اصل هنر بیان کرد: تمام افرادی که تقاشی و خطاطی می کنند، صدای خوبی دارند و هنرپیشه هستند بی شک هنرمند هستند؛ هنر در واقع یک جوهره درونی است که می تواند زیبایی ها را نشان دهد. آخرین قسمت از خواسته های هنرمند زیبایی شناسی است.

فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: در دنیای امروز مشاهده می شود که هنر چه میزان می تواند به احقاق حقوق مردم کمک کند یا اینکه به ابزار تسلط با سلطه تبدیل شود. 

مولایی عنوان کرد: همه ‌ما نام ‌ریزعلی خواجوی را در کتاب های درسی در قالب یک داستان کوتاه شنیده ایم‌ اما نویسنده ای در خارج از کشور افسانه پتروس فداکار را به رمانی تبدیل می کند که فداکاری و ایثار را در قالب این داستان در کشور خود ماندگار کند در حالیکه اصل داستان واقعیت ندارد و با یک ‌انگشت ‌نمی توان سوراخ یک سد را بست.

وی اضافه کرد: بخشی از اهداف تهیه و انتشار این گونه کتاب ها جنبه اقتصادی است اما واقعیت این است که همه کشورها دوست دارند از طریق یک‌ نماد، ارزش های مد نظر را در کشور خود توسعه دهند.

به گفته فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز، انجام فعالیت هایی در زمینه سینما، طراحی، موشن گرافیک، نقاشی و … هنر است که سازندگان‌ آن ها در واقع ظرافت های تمدنی را به نسل خود انتقال می دهند. هنر امروز تبدیل به ابزار انتقال مفاهیم شده است.

وی تاکید کرد: ما باید به دنبال اصالت هنر باشیم‌ تا بتواند لطافت مردم ایران، نگاه، ایثار، جهاد و گذشت آن ها را نشان دهد. هنر یعنی همین رزمایش همدلی و مواساتی که این روزها صورت می گیرد را روی ‌بوم نقاشی کنند تا ‌ماندگار شود و این ‌امر یک‌ رسالت بزرگ است.

مولایی فرمودند: شهادت هنر مردان ‌خداست و این‌ جمله نشان‌ می دهد که بالاترین هنر در مکتب شهدا شهادت است. ققنوس در افسانه ها پرنده ای است که زمان زایش آنقدر بالای آتش پر می زند تا می سوزد و زایش و تولید مثل جدید اتفاق می افتد.

فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: شهدای این کشور و انقلاب نیز سوختند تا کشور ایران به زایش جدید بیفتد و مردم و جوانان ما بتوانند در عرصه های علمی، هنری، فرهنگی و صنعتی استقلال داشته باشند.

در این مراسم، از کتاب لاله های موذن ۳، نگاهی به زندگی شهید محمد نریمانی با حضور سردار مولایی و پدر و مادر این شهید والامقام رونمایی شد و از مهدیه دانایی نویسنده این کتاب تجلیل به عمل آمد. هدیه ای نیز به رسم یادبود به پدر و مادر شهید تقدیم شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.