• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

ورود دادستانی به ماجرای قطع درختان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

  • کد خبر : 2265
  • 23 آذر 1399 - 9:53
ورود دادستانی به ماجرای قطع درختان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از ورود دادستانی به ماجرای قطع درختان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به قطع تعدادی از درختان دانشکده پردیس کشاورزی گفت: این دانشکده ادعا می‌کند که این درختان بر اثر وقوع طوفان سقوط کرده و با کسب مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی درخت‌های سقوط کرده جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: طبق ماده ۷ اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز هرگونه مجوز برای جابجایی و قطع درخت داخل و حتی در حریم شهری باید از شهرداری درخواست شود. اخیراً دانشگاه به کارشناسان سازمان سیما و منظر اجازه ورود به دانشگاه را نداده است به همین دلیل ما از دادستان درخواست ورود کرده‌ایم و دادستان حکم را صادر کرده تا پس از بازدید، برای اخذ خسارت علیه متولیان شکایت کیفری و حقوقی طرح کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مطرح کرد: اینکه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی که مدعی حفظ جنگل‌ها و مراتع است خود درخت قطع کند جای سؤال دارد و همین موضوع موجب تشدید مجازات خواهد شد زیرا خود این دانشگاه متولی حفظ، گسترش و آموزش در این زمینه است.

بضاعتی پور در خصوص زمان و تعداد درختانی که قطع‌شده است نیز بیان کرد: ما هنوز اجازه ورود برای برآورد تعداد درختان قطع‌شده را پیدا نکرده‌ایم اما با آماده شدن حکم دادستانی با حضور مأمور وارد دانشگاه خواهیم شد تا تعداد درختان قطع‌شده را شمارش کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2265

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.