• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
9
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج:

آئین «مهر پاک» در مدارس کرج برگزار می شود

  • کد خبر : 22500
  • 03 مهر 1402 - 11:32
آئین «مهر پاک» در مدارس کرج برگزار می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از برگزاری آئین مهر پاک در چهار مدرسه این شهر به منظور تفکیک زباله از مبدا و حفاظت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، آئین مهر پاک در حوزه تفکیک زباله از مبدا و حفاظت از محیط زیست در چهار مدرسه کرج به صورت پایلوت برگزار می شود.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن بیشتر به آموزش تفکیک زباله توسط مدارس و مولفان کتب درسی مطرح کرد: این آموزش باید به گونه ای باشد که دانش آموزان نه تنها صرفا با یک درس حفظی بلکه با یک درس کاملا کاربردی روبرو باشند و اهمیت این مسئله به وضوح برای آن ها روشن شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: مدارس یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی یعنی فرهنگسازی را بر عهده دارند که انجام درست این مسئولیت می تواند آینده روشن تری را رقم بزند؛ بدین منظور دانش آموزان به عنوان همیاران سازمان مدیریت پسماند معرفی خواهند شد.

خسروی گفت: تفکیک زباله از مبدا بهترین روش تفکیک زباله و یکی از راه های کمک به محیط زیست است که بدین منظور باید زباله ها را دسته بندی کرد و در سطل های مشخص انداخت. در این راستا سطل های تفکیک زباله تهیه شده و در مدارس مشخص شده توزیع می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ضمن درخواست از دانش آموزان برای همراهی کافی در این زمینه خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در حوزه مدیریت پسماند در دستورکار قرار می‌گیرد، سه شنبه های آموزشی است که در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.