• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7
پس از اما و اگرهای فراوان؛

آئین نامه اجرایی واگذاری آگهی و رپرتاژ به رسانه ها به تصویب رسید

  • کد خبر : 20456
  • 01 مرداد 1402 - 21:26
آئین نامه اجرایی واگذاری آگهی و رپرتاژ به رسانه ها به تصویب رسید
آئین نامه اجرایی واگذاری آگهی و رپرتاژ به رسانه ها پس از اما و اگرهای فراوان، در یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور رئیس و اعضای شورا، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری کرج و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و لوایحی که از سوی شهرداری به شورا ارسال شده بود، مورد بحث و بررسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، و محکوم کردن حرکت شنیع دولت های سوئد و دانمارک در هتک حرمت به قرآن کریم گفت: این دولت ها هیچ ارزشی برای بشریت، نظرات و دیدگاه ها قائل نیستند و به نظر می رسد مهد توحش هستند، نه مهد دموکراسی و آزادی.

وی عنوان کرد: از دولت نیز انتظار داریم در کنار مردم و به نمایندگی از آن ها، دیپلماسی قوی و موضع گیری مناسبی را در برابر این اقدام وقیحانه داشته باشد. امید آن می رود خداوند بانیان این هتک حرمت ها به کتاب و کلام الهی را به سزای عمل خود برساند.

ضرورت تدوین نقشه راهی برای نحوه تعاملات شهرداری با رسانه ها

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه در خصوص آئین نامه اجرایی واگذاری آگهی و رپرتاژ به رسانه ها گفت: این آئین نامه پیش تر در صحن شورای اسلامی شهر کرج، مطرح و مقرر شد تأمل و بررسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد و در مشورت و همفکری با اصحاب رسانه نیز نقطه نظراتی از سوی آن ها عنوان شد.

وی مطرح کرد: یکی از پیشنهادات مطروحه که درست به نظر می رسد، این است که خوب بود شهرداری کرج پیش از طرح دستورالعمل اجرایی توزیع آگهی و رپرتاژ میان رسانه ها، نقشه راهی را در خصوص تعاملات خود با رسانه ها تدوین می کرد که بحث آگهی ها و رپرتاژها بخش کوچک و جزئی در آن باشد و بر اساس چشم انداز تعیین شده، آئین نامه مربوطه تنظیم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: به دلیل ورود به ماه محرم الحرام و حمایت از هیئت های مذهبی، موفق به برگزاری جلسه ای با اصحاب رسانه پیرامون این موضوع نشدیم که در اولین فرصت، نشستی را در خصوص نحوه تعاملات و سیاست ها و تصمیمات مدیریت شهری ترتیب می دهیم تا منجر به تدوین یک سند بالادستی به عنوان نقشه راه مدیریت شهری شود.

قاسم پور در ادامه گفت: از این صحبت ها دو برداشت می توان داشت؛ یکی اینکه این دستورالعمل را برای بررسی های بیشتر مسکوت نگهداریم و دیگری اینکه این آئین نامه اجرایی را تصویب اما شهرداری را مکلف کنیم که دستورالعمل نحوه تعامل خود با رسانه ها را نیز به صورت جداگانه ارائه دهد. ترک فعل های گذشته در این زمینه نیز باید در زمان خود مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: ابتدا باید نقشه راهی برای نحوه تعاملات مدیریت شهری با رسانه ها تعیین و سپس از ابزارهای تخصیص بودجه و واگذاری آگهی و رپرتاژ استفاده شود. پیشنهاد من این است که این دستورالعمل به طور مثال در ۶ ماهه نخست سال جاری اجرا و به صورت همزمان شهرداری مکلف شود دستورالعمل نحوه تعامل خود با رسانه ها و نقشه راه خود را تهیه کند و ارائه دهد.

درخواست اصحاب رسانه، اختصاص حداقل ۵۰ درصد آگهی ها به رسانه های محلی است

عمار ایزدیار، سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در ماده ۸ فصل ۴ این آئین نامه در خصوص ضوابط توزیع آگهی ها آمده که تعیین روزنامه جهت درج آگهی به تشخیص مدیرکل روابط عمومی شهرداری با هماهنگی شهردار است. ماده ۹ در رابطه با توزیع عادلانه آگهی های مزایده و مناقصه و فراخوان ها نیز یکی از مطالبات جدی و اساسی اصحاب رسانه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه این ماده اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری را موظف به توزیع عادلانه آگهی ها می کند، خاطرنشان کرد: درخواست اصحاب رسانه استان البرز این است که حداقل ۵۰ درصد آگهی های مزایده و مناقصه و فراخوان ها به رسانه های محلی اختصاص یابند.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: تبصره یک ذیل ماده ۹ در رابطه با کارسازی آگهی های مزایده و مناقصه و مرتبط با پروژه های عمرانی است که از محل اعتبار مصوب پروژه ها پرداخت می شده اما در اینجا اشاره شده که این هزینه باید از محل اعتبار اطلاع رسانی پرداخت شود. در ماده ۱۰ نیز آمده که توزیع آگهی های مناطق و سازمان ها به صورت متمرکز در اداره کل روابط عمومی صورت گیرد.

ایزدیار با اشاره به ممنوعیت بارگذاری آگهی ها توسط مناطق و سازمان های شهرداری بیان کرد: در ماده ۱۱ نیز تاکید شده که همکاری با روزنامه های سراسری صرفا توسط شهرداری کرج با توزیع آگهی خواهد بود. اگر قرار است این دستورالعمل در ۶ ماهه نخست سال جاری اجرا شود، باید فعلا تا پایان شهریور ماه بر مبنای این سازوکار پیش برویم و مهر ماه تغییرات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: با توجه به شرایط تورمی کنونی، اصحاب رسانه از ابتدای سال جاری تاکنون هزینه زحماتی که متقبل شده اند را دریافت نکرده اند. برداشت من از صحبت های همکاران این است که این دستورالعمل را تایید کنیم و تا پایان شهریور ماه اجرا و شهرداری مکلف شود تا نیمه شهریور دستورالعمل نحوه سیاست گذاری و تعامل با رسانه ها را به شورا ارائه دهد.

علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: زمانی که لایحه ای در کمیسیون تخصصی مربوطه بررسی و تایید می شود، یعنی کارکردها و قیود لازم در آن دیده شده است. پیشنهاد من این است که کارگروهی سه تا پنج نفره تشکیل شود و این دستورالعمل را به صورت دقیق بررسی و در نهایت تصمیم گیری کنند و ما به آن رای مثبت دهیم.

تغییرات مدنظر شورای شهر در آئین نامه لحاظ شود

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز در این رابطه توضیح داد: با توجه به اینکه این آئین نامه با هماهنگی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تهیه و مدت زمان زیادی برای آن صرف شده، نقطه نظراتی که در حد دانش و اطلاعات ما بوده در آن لحاظ شده است اما هر تغییری که اعضای شورای اسلامی شهر صلاح می دانند و مد نظر دارند را در آن اعمال کنند.

سید جمال بهشتی، سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶ آئین نامه، همه رسانه های همکار می توانند حداکثر ماهی یک بار فاکتور به شهرداری ارائه دهند، عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و به منظور حفظ شأن اصحاب رسانه و جلوگیری از درگیر شدن آن ها در بروکراسی اداری، یک نفر برای جمع آوری مدارک آن ها و انجام امور اداری مشخص شده است.

در نهایت پس از بحث و بررسی های فراوان، لایحه آئین نامه اجرایی واگذاری آگهی و رپرتاژ به رسانه ها با اکثریت آرا به تصویب رسید.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20456

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.