• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
0

آغاز فاز جدید مرمت بقعه متبرکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد

  • کد خبر : 28996
  • 26 خرداد 1403 - 16:16
آغاز فاز جدید مرمت بقعه متبرکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد
معاون میراث فرهنگی استان البرز از آغاز فاز جدید مرمت بقعه متبرکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد خبر داد و گفت: چندی پیش کارگاه مرمت تحویل و کار آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی ارباب نیا، معاون میراث فرهنگی استان البرز از آغاز فاز جدید مرمت بقعه متبرکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد خبر داد و مطرح کرد: چندی پیش کارگاه مرمت تحویل و کار آغاز شده است.

وی افزود: در سنوات گذشته مرمت بخش های بیرونی و مرمت استحفاظی بنا انجام شده و اکنون بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره های داخلی گنبدها کار می شود. مدت قرارداد این فاز مرمتی سه ماه است اما تلاش می شود زودتر از این موعد و قبل از ماه محرم به اتمام برسد تا امامزاده برای رفت و آمد زوار آماده باشد.

معاون میراث فرهنگی استان البرز عنوان کرد: پرونده مرمت بقعه متبرکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد تا پایان سال جاری بسته می شود مگر اینکه در سال های آینده نیاز به مرمت خاصی ایجاد شود.

ثمین رضایی، رئیس اداره فنی و توسعه طرح های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در این خصوص گفت: مرمت جداره های بیرونی، محوطه و اقدامات استحفاظی بنا و توقف ترک ها که مربوط به سالیان گذشته بوده و استحکام سازی بنا در فازهای اولیه مرمت انجام شده است.

وی افزود: اکنون آجرهای سردر، قسمتی از بند کشی آجرها و بیشتر جداره داخلی گنبدها مرمت می شود. با وجود اینکه مدت اجرای مرمت سه ماه است اما با رعایت مسائل ایمنی سعی می شود کار به صورت فشرده انجام شود تا هر چه زودتر زوار بتوانند به امامزاده وارد شوند.

بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) که به سه گنبدان نیز معروف است مربوط به دوران صفوی و تیموری در قرون ۷، ۸ و ۹ است که در سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۵۵ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.