• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

موسسه رازی تا پایان سال ۲۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید می کند

  • کد خبر : 6394
  • 14 شهریور 1400 - 9:48
موسسه رازی تا پایان سال ۲۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید می کند
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 4.1 میلیون دز واکسن کرونا در مجموعه موجود است که تا پایان ‌پاییز به ۵ میلیون دز می رسد و تا زمستان سال جاری به ۲۰ میلیون دز ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کووپارس» که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج برگزار شد، گفت: توفیقی حاصل شد تا در موسسه علمی که تاکنون خدمات ارزنده ای به کشور و مردم ارائه داده حضور پیدا کنیم. به وجود محققان و اساتید مجموعه رازی که بر پایه دانش کشور توانستند به این موفقیت دست یابند افتخار می کنیم.

وی بیان کرد: موسسه رازی مجموعه ای با قدمت تقریبا صد ساله در کشور در حوزه واکسن و سرم سازی فعالیت می کند و با ‌مجموعه ای از محققان ایرانی در طول این سال ها تولیدات ارزنده ای در حوزه انسانی و دامی داشته و در واقع فرزندی در ایران نیست که واکسن رازی را دریافت نکرده باشد. رازی به نوعی عضوی از خانواده همه مردم ایران است.

ساداتی نژاد با اشاره به شیوع بیماری کرونا مطرح کرد: در زمان همه‌گیری این ویروس نیز موسسه رازی به رسالت خود عمل کرد و در همان روزهای آغازین شیوع بیماری، محققان و اساتید بسیار دقیق و منطم و علمی فعالیت و تحقیقات خود را آغاز کردند و مسیر خوبی را در پیش گرفتند. امروز شاهد آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هستیم ‌و امیدواریم روزی در بخش صادرات نیز این محصول شناخته شده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر و قدردانی از همه محققان، استاید و پرسنل مجموعه و داوطلبان و اصحاب رسانه که تا به امروز در این راستا فعالیت و از این مجموعه و اقدام بزرگ‌ آن حمایت کردن، عنوان کرد: اگر وزارت بهداشت مجوز اضطراری تزریق را صادر کند این مجموعه آمادگی دارد در واکسیناسیون عمومی نیز شرکت کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴٫۱ میلیون دز واکسن کرونا در مجموعه موجود است که تا پایان ‌پاییز به ۵ میلیون دز می رسد و تا زمستان سال جاری به ۲۰ میلیون دز ارتقا می یابد و می تواند یاریگر مردم در حوزه سلامت باشد. فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس را در حالی آغاز می کنیم که امیدواریم این مرحله نیز مانند سایر مراحل موفقت آمیز باشد و خدمات ارزنده ای به مردم دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6394

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.