• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

آموزش ۹ هزار رشته مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور

  • کد خبر : 33563
  • 01 آبان 1403 - 12:02
آموزش ۹ هزار رشته مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش حدود ۹ هزار رشته مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، غلامحسین محمدی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صبح امروز با همراهی مدیرکل اموزش فنی و حرفه ای استان البرز، در آیین افتتاح کارگاه شبیه ساز جوشکاری و تکمیل و توسعه کارگاه پرینترهای سه بعدی که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رهبری برگزار شد، گفت: در کشور ما زیر ساخت‌های متنوعی جهت آموزش وجود دارد که با توجه به خواست عمومی باید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر رعایت عدالت آموزشی در زمینه های مهارت آموزی ادامه داد: در این زمینه زیرساخت های متنوع تری نیاز است تا آموزش افراد بیشتری را در بر گیرد. جمعیت جوان آماده به کاری در البرز هستند که در ابن خصوص نیز باید زیرساخت های مناسب فعلی به خصوص در فناوری های نوین و پیشرفته باید به شدت توسعه پیدا کنند

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت این سازمان تغییرات جدی در پاسخگویی به تقاضا های موجود اعمال شده است عنوان کرد: به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی و به تبع آن افزایش تقاضا برای بازار کار، صنعت در این استان بسیار قوی است. در دوره مدیریتی جدید نیز تغییرات جدی برای پاسخگویی به تقاضاها در حال تدارک است.

محمدی استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنایع را کمک کننده دانست و مطرح کرد: این مهارت ها، مهارت هایی هستند که کشور می تواند از ظرفیت های خوب آنها بهره مند شود. اگر آموزش های ارائه شده تقاضا محور باشد بازدهی بیشتری خواهند داشت البته این شرایط در شهرهای بزرگ بهتر است. بانک ها در ۶ ماهه اول امسال نتوانستند به خوبی عمل کنند که در صدد هستیم این شرایط بهتر شود.

وی با اشاره به آموزش حدود ۹ هزار رشته مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور عنوان کرد: استفاده از کارگاه های شبیه سازی که امروز برای اولین بار در کشور به بهره برداری رسید، می توانیم با بهره گیری از فناوری‌های پیشرفته، اقدامات بهتر و باکیفیت تری را انجام و مشاغل و افراد حرفه‌ای را به کشور تحویل دهیم تا درآمدهای خوبی کسب شود. رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دوره جدید ارائه خدمات پیشرفته با توسعه این مراکز است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته برای مهارت آموزان جهت ورود به بازار کار توضیح داد: برای این موارد، تسهیلات به صورت قانونی وجود دارد اما با توجه به سیاست‌های انقباضی حاکم در برخی بانک‌ها کمی دریافت تسهیلات دشوار شده که ما در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این فرآیند را تسهیل کنیم.

محمدی با بیان اینکه در تبصره قانون بودجه امسال رقم بالایی برای پرداخت تسهیلات به مهارت آموزان در نظر گرفته شده اما بانک‌ها در نیمه نخست سال جاری عملکرد خوبی نداشته‌اند، عنوان کرد: حدود ۹ هزار رشته در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود اما بر اساس طبقه بندی‌ای سکو آمار بیش از این بوده و البته نیاز ایران متفاوت است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33563

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.