• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان اصلاح شد

  • کد خبر : 11636
  • 26 آبان 1401 - 10:37
آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان اصلاح شد
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اصلاح آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عطاءلله شیروانی، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، از اصلاح آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان خبر داد و گفت: طی این جلسه که در ۱۸ مهر امسال برگزار شد، مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت فنی و بهداشت کار ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه‌های تابعه به عنوان مرجع دارای صلاحیت در این امر برگزیده شد.

وی ادامه داد: به استناد مواد ۸۵ و ۸۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای فرهنگ ایمن سازی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار مشمولین قانون کار، اصلاح بخش‌هایی از تعاریف و مواد ۹ و ۱۲ آیین‌نامه مذکور، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: بر اساس ماده ۹ این قانون، آیین نامه مذکور که همه مراحل فرآیند اجرا، نظارت و برگزاری دوره‌های آموزشی، احراز و تأیید صلاحیت مجریان و مدرسان آموزش را شامل می‌شود، توسط کمیته‌ای تدوین و دستورالعمل فوق با توجه به آیین اجرایی آموزش مورد تأیید خواهد بود.

شیروانی خاطر نشان کرد: همچنین برابر ماده ۱۲ این قانون، چگونگی برگزاری و اجرای دوره آموزشی در همه مراحل از ابتدا تا انتهای دوره آموزشی ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مانند احراز، تأیید و ارائه گواهی صلاحیت مجریان و مدرسان آموزش ایمنی کار، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای دوره و صدور گواهی‌نامه بر عهده مرکز تحقیقات تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت ستادی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11636

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.