• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

اتباع خارجی حق کار در واحدهای صنفی و تولیدی مرتبط با مواد غذایی را ندارند

  • کد خبر : 22217
  • 26 شهریور 1402 - 23:26
اتباع خارجی حق کار در واحدهای صنفی و تولیدی مرتبط با مواد غذایی را ندارند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: برخی صنوف از جمله صنایع غذایی چه در بخش تولیدی و چه در بخش صنفی به صورت کلی از بکارگیری اتباع خارجی منع شده اند و این افراد حق حضور و کار در این نوع صنایع و صنف را ندارند.

به گزارش دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کارت در حوزه اتباع خارجی مجاز صادر شده که عموماً مربوط به اتباع با وضعیت کارت تبدیل وضعیتی یا گذرنامه خانواری بوده که این اقدام در امتداد صدور کارت‌هایی که از اواخر سال گذشته آغاز شده، صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: فرآیند فراخوان صدور کارت آمایشی‌ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه از طریق بازرسی‌هایی که توسط بازرسان کار در سراسر استان البرز و گشت های مشترک و طرح‌های ویژه با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری‌ها، فراجا و این اداره کل صورت گرفته، ۳۰۵ کارفرمای متخلف و ۷۵۳ نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این واحدها شناسایی و مشمول جرائم مطابق قانون کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: از میان ۳۰۵ نفر کارفرمای متخلف در بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، با توجه به فرآیندهای پیش‌بینی شده در قانون ۴۲ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند و به ازای هر روز بکارگیری هر نفر اتباع خارجی غیرمجاز به میزان ۸۸۰ هزار تومان جریمه تعیین و از سوی کارفرمایان متخلف باید به حساب خزانه واریز شود.

دارایی بیان کرد: کارفرمایانی که تمایل به استفاده از اتباع خارجی دارند، باید از افرادی که علاوه بر کارت آمایش، دارای کارت کار صادره از وزارت تعاون هستند، برای فعالیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی استفاده کنند. برخی صنوف از جمله صنایع غذایی چه در بخش تولیدی و چه در بخش صنفی به صورت کلی از بکارگیری اتباع خارجی منع شده اند و این افراد حق حضور و کار در این نوع صنایع و صنف را ندارند.

وی گفت: در حوزه اتباع خارجی افراد ذکور ۱۸ تا ۶۰ سال پس از دریافت مجوزهای لازم، اجازه کار در جمهوری اسلامی ایران را دارند و چنانچه کارفرمایان نسبت به بکارگیری غیرمجاز این افراد اقدام کنند، مشمول جرائم سنگین می شوند. گاهاً مشاهده می‌شود برخی واحدهای صنفی مانند بستنی فروشی‌ها، رستوران‌ها و واحدهای مرتبط به مواد غذایی از اتباع خارجی استفاده می‌کنند که به محض مشاهده بدون هرگونه چشم پوشی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

گفتنی است کارفرمایان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، اداره اتباع خارجی تماس حاصل کنند تا راهنمایی‌های لازم در این خصوص به آن ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22217

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.