• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
10
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

اجازه موج سواری به دشمن ندهیم/ وظیفه ما در عین هوشمندی، مقابله با تکنیک های دشمن و امیدآفرینی است

  • کد خبر : 22090
  • 22 شهریور 1402 - 12:45
اجازه موج سواری به دشمن ندهیم/ وظیفه ما در عین هوشمندی، مقابله با تکنیک های دشمن و امیدآفرینی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه نباید اجازه موج سواری به دشمن بدهیم، گفت: وظیفه ما نیز در عین هوشمندی، مقابله با تکنیک های دشمن و امیدوارکردن مردم است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، صبح امروز نشست هم اندیشی مسئولین انتظامی و امنیتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه مطبوعات و جمعی از اصحاب رسانه استان البرز در سالن‌ گفت و گوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این نشست مطرح کرد: امروز دشمن با تمام توان به میدان آمده و در مسیر ضربه زدن به این نظام و انقلاب گام برداشته و قلم ‌می زند و با قلم هایی که علیه نظام موج سواری می کنند نیز همراه می شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ماست که اجازه این موج سواری ها را به دشمن ندهیم، اذعان کرد: فراجا تولیدات خوبی در این زمینه داشته و در فضای مجازی منتشر و تلاش کرده است تا فضای عمومی جامعه را به سمت و سوی آرامش بخشی هدایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: تلاش های فراوانی صورت گرفته تا اگر عناصر نامطلوبی در صدد ضربه زدن به آرامش و امنیت مردم هستند، نتوانند با ایجاد موج های منفی و تنش به اهداف خود برسند. وظیفه ما نیز در عین هوشمندی، مقابله با تکنیک های دشمن و امیدوارکردن مردم است.

جابری انصاری با اشاره به تحریم ها و فشار اقتصادی و حرکت دستگاه های اجرایی در مسیر پیشرفت استان، بیان کرد: رسانه ها به خوبی می توانند در جامعه امیدآفرینی داشته باشند. افتخار نظام ‌ما این است که رهبری فرزانه و حکیمی هوشمند، هدایت جامعه را بر عهده دارد و آن را به سمت و سوی مطلوب سوق می دهد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز و آغاز فعالیت برخی کاندیداها به صورت محسوس و نامحسوس، بر نقش رسانه ها در انتخاب اصلح تاکید کرد و گفت: رسانه ها نباید به این موضوع به صورت شخصی نگاه و فردی پررنگ و دیگری را تخریب کنند بلکه هوشمندانه عمل و تلاش کنند اتفاقات و انتخابات خوبی رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز با تاکید بر اهمیت حضور پررنگ اصحاب قلم و رسانه، تصریح کرد: برخی افراد که رسانه ای هم نیستند، موصوعی را در فضای مجازی بیان می کنند و آن را به چالش می کشند که حضور پررنگ اصحاب رسانه می تواند در آگاه سازی افراد جامعه موثر باشد و فضا را به نفع جریان انقلاب رقم بزند. ما نیز در این ‌مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم تا آرامش در فضای رسانه ای شکل گیرد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز نیز در این جلسه گفت: دشمن از اوایل انقلاب به شکل های مختلف دشمنی های خود را با جنگ های سخت، نرم، ترکیبی و اکنون نیز با جنگ شناختی نشان داده است که نمونه های زیادی از آن ها را در سال های اخیر به خصوص سال گذشته مشاهده کردید و دیدید که با تمام توان به میدان آمدند.

وی افزود: دشمن با رسانه های در اختیار خود و هزینه های گزاف، هجمه های فراوانی را علیه این نظام و انقلاب وارد کرد اما نتوانست به اهداف خود برسد. رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه فرمودند که دشمن خوب برنامه ریزی کرده بود اما برآورد درستی نداشت. در واقع می توان‌ گفت که دشمن مردم ‌ما را خوب نشناخته بود و به همین دلیل شکست خورد.

رئیس پلیس فتای استان البرز: دشمن توان ضربه زدن به این نظام را ندارد

رئیس پلیس فتای استان البرز ضمن قدردانی از رسانه ها به دلیل روشنگری ها ادامه داد: آن ها با وجود شکست های پی در پی بیکار نمی نشینند و تمام تلاش خود را در راستای رسیدن به اهداف شومشان به کار می گیرند اما از این ‌موضوع غافل هستند که توان ضربه زدن به این نطام و مردم ولایتمدار ایران را ندارند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: در جریان اغتشاشات سال گذشته رسانه ها نیز بیکار ننشستند و با هوشمندی در انتشار اخبار صحیح و آگاهی بخشی و نیز همکاری و تعامل خود به میدان‌ آمدند و مردم را از واقعیات و دست های پشت ‌پرده آگاه کردند، البته انتطار ما نیز از آن ها غیر از این نبود.

وی با اشاره به ایام اربعین و حرکت مردمی در پیاده روی و خلق حماسه حسینی و بازتاب آن در دنیا خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم به عنوان یک جریان تمدن ساز شکل گرفت که می تواند برای دشمنان درس باشد تا بداند ملت های مسلمان و آزاده با وجود همه سختی ها و هجمه ها دست از اعتقادات خود بر نمی دارند.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این حرکت عظیم، اضافه کرد: تاثیرات این جریان سال ها بعد قابل مشاهده خواهد بود، البته هم اکنون نیز در دنیا قابل مشاهده است و نشان ‌می دهد هر زمان مردم ید واحده شدند تواتستند به اهداف خود برسند و دشمن را از رسیدن به اهدافش منع کنند.

سرهنگ ‌جلیلیان با تاکید بر اهمیت هوشمندی اصحاب رسانه گفت: انتطار ما از اهالی قلم و رسانه این است که اسیر جنگ رسانه ای دشمن نشوند و هر جا نیاز به آگاهی بخشی و روشنگری بود، وارد شوند و به وطایف خود عمل کنند و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و به امیدآفرینی که نیاز روز و خواسته رهبر معطم انقلاب است نیز جامه عمل بپوشانند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.