• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
6
فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی ولایت ارتش:

اجازه گردن کشی به دشمن نمی دهیم/ خودکفایی ایران از نظر تجهیزات نظامی

  • کد خبر : 22639
  • 06 مهر 1402 - 22:46
اجازه گردن کشی به دشمن نمی دهیم/ خودکفایی ایران از نظر تجهیزات نظامی
فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی ولایت ارتش گفت: ما امروز با تولید مهمات گوناگون از نظر تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده ایم و اجازه گردن کشی را به دشمن نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، امیر سرتیپ دوم ستاد اکبر نجفی، فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی ولایت ارتش، امروز در آئین میهمانی لاله ها که با حضور مسئولین استانی و خانواده های معظم شهدا در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، جنگ تحمیلی را دانشگاهی دانست که بالغ بر ۴۲ سال است فارغ التحصیلان بسیاری دارد.

وی خداوند را به خاطر اعطای نعمت هایی همچون ولایت و سلامت شکر کرد و گفت: ما بر اساس خواست مردمی، انقلاب کردیم و به پیروزی رسیدیم اما این پیروزی ساده نبود. پس از آن، همه ابرقدرت های شرق و غرب وارد کارزار شدند تا نهال نوپای این انقلاب را از بیخ برکنند اما به لطف خدا، رهبری های امام خمینی (ره) و اتحاد مردم، موفق نشدند.

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی ولایت ارتش افزود: دشمنان داعیه تجزیه ایران را در سر داشتند که سرکوب شد. استکبار جهانی نیز وقتی از ضربه زدن به این کشور ناامید شد، جنگ تحمیلی و نابرابری را آغاز کرد که نسل جوان امروز باید بداند در آن دوران فقط عراق در مقابل ایران ‌نبود بلکه بسیاری از کشورها از جمله امریکا، انگلیس، شوروی و حتی رژیم صهیونیستی به کمک عراق آمدند و اقلام ‌مهندسی جنگ را در اختیارش قرار دادند.

امیر نجفی با اشاره به فراهم کردن مواد شیمیایی توسط آلمان به منطور حملات شیمیایی علیه رزمندگان اسلام مطرح کرد: کشورهای عرب منطقه نیز دلارهای خود را به جیب صدام‌ سرازیر کردند تا ایران را از پای در آورند اما با مقاومت رزمندگان و صبوری و پشتیبانی خانواده های آن ها به اهداف شوم خود نرسیدند. آن ها تصور می کردند طی یک هفته شهرهای مرزی و سپس تهران را تصرف خواهند کرد اما این، توهمی بیش نبود و با وجود نیروهای مسلح و رزمندگان ناکام‌ ماندند.

وی با اشاره به مقاومت ها و رشادت های سنگرسازان بی سنگر و جانفشانی های نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در مقابله با دشمن تا بن دندان ‌مسلح، عنوان کرد: همه ابرقدرت ها دست به دست هم دادند تا به این ملت و مملکت آسیب بزنند اما زهی خیال باطل. در تمام طول آن دوران بخشی از مردم ‌ما در خط مقدم و بخش دیگر در پشت جبهه ها سپر بلا شدند و اجازه ندادند وجبی از خاک این کشور تحت تصرف بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم در آید.

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی ولایت ارتش با تاکید بر اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح، توضیح داد: همان همبستگی ها موجب شد آبادان از محاصره دشمن بعثی خارج شود. البته در این مسیر فرماندهان و رزمندگان بسیاری به فیض شهادت نائل آمدند. دشمن نیز در این مسیر کوتاه نیامد و هر آنچه از دستش بر می آمد در حق این مردم ظلم کرد؛ از سقوط هواپیمای مسافربری تا تحریم دارو و … اما این ملت یک لحظه تسلیم نشد و تن به ذلت نداد.

امیر نجفی، آرامش، آسایش و اقتدار امروز کشور را افتخار این مرز و بوم و برکت خون شهدا دانست و اذعان کرد: امروز نیروهای مسلح در کمال قدرت و با اقتدار ایستاده اند. قدرت پدافندی، هواپیمایی و راداری ما به دشمن اجازه نمی دهد کوچکترین‌ چشم طمعی به این خاک و مردم آن داشته باشد. ما امروز با تولید مهمات گوناگون از نظر تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده ایم و اجازه گردن کشی را به دشمن نمی دهیم.

وی اظهار کرد: امروز دشمن جرات جسارت به این مملکت را ندارد زیرا جوانانی داریم که گوش به فرمان ولی امر خود هستند و با کوچکترین اشاره رهبر طومار دشمنان را در هم می پیچند. امروز ملت و جوانان ما هوشیار و بیدارند، بنابراین کسی جرات ندارد برای این کشور دندان طمع تیز کند. از نسل جوان نیز می خواهیم با بصیرت و بیداری مقابل دشمن بایستند و آرامش و آسایش هدیه شده از سوی رزمندگان و شهدا را حفظ کنند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.