• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
12
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد؛

اجرای طرح امحای حیوانات موذی در مرکز شهر کرج/ کنترل جمعیت جوندگان، مستلزم مشارکت شهروندان است

  • کد خبر : 23234
  • 29 مهر 1402 - 16:26
اجرای طرح امحای حیوانات موذی در مرکز شهر کرج/ کنترل جمعیت جوندگان، مستلزم مشارکت شهروندان است
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح امحای حیوانات موذی و طعمه گذاری موش از میدان کرج تا میدان شهدا خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح شده در سامانه ۱۳۷، وجود حیوانات موذی در نقاط مختلف شهر است، از اجرای طرح امحای حیوانات موذی و طعمه گذاری موش از میدان کرج تا میدان شهدا خبر داد.

وی امحای کامل موش ها در سطح شهر کرج را مستلزم تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری دانست و مطرح کرد: مبارزه و امحای موش ها نیازمند یک سیستم همکاری چند جانبه است زیرا فراهم شدن شرایط زیستی شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روزافزون جمعیت آن ها می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: مهم ترین مسئله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است، در غیر این صورت، طعمه گذاری اقدامی بیهوده و بدون نتیجه خواهد بود.

خسروی خاطرنشان کرد: از بین بردن کامل موش ها امری غیرممکن است و بی شک برای اکوسیستم مضر خواهد بود. از سوی دیگر، کنترل صحیح زندگی حیوانات در زیست شهری، صرفا بر عهده یک مجموعه نیست و زیرساخت های عمرانی و فرهنگ شهروندی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد: این سازمان در زمینه کنترل جمعیت موش ها، علاوه بر طعمه گذاری اقداماتی را در جهت فرهنگسازی عمومی در دستورکار دارد که در سال جاری با حضور کارشناسان مربوطه در محلات مختلف انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.