به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست وبیناری وزارت آموزش و پرورش در زمینه تشریح برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) گفت: طرح غربالگری روان شناختی دانش آموزان که در قالب برنامه ملی نماد در مدارس متوسطه و ابتدایی این استان انجام می شود را با جدیت دنبال می کنیم.
وی با تاکید بر نقش موثر اقدامات مداخله ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد: این برنامه با هدف اطلاع از وضعیت سلامت روان دانشآموزان برای خودآگاهی، اجرای اقدامهای پیشگیرانه و رشدمدارانه در مدارس اجرا میشود که تشخیص، درمان و ارجاع به مراکز تخصصی مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اذعان کرد: این برنامه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش بینی شده و در برنامه ششم توسعه و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مکلف شده ایم که در راستای ارتقای سلامت روان دانشآموزان، غربالگری را انجام دهیم.
شعبانی با اشاره به سخت بودن حوزه آسیبهای اجتماعی، دغدغهمندی مربیان و مدیران مدارس در اجرای غربالگری را مهم دانست و گفت: برای این غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی بهموقع داشته باشیم و بیش از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال میکنیم.
وی ادامه داد: اگر بر اساس پرسشنامه، دانشآموز در این مرحله در مقیاسهای سلامت روان مسئلهای داشته باشد مشاور مدرسه رسیدگی کرده و خانواده دانشآموز را در جریان قرار میدهد و با ارجاع به مراکز مشاوره اقدامات لازم انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با تاکید به استفاده از ظرفیت دانشآموزان برای کمک کردن به خود دانشآموزان در راستای کاهش آسیب اجتماعی، خاطرنشان کرد: هویتبخشی به دانشآموز، نقش دادن به آنها و افزایش عزت نفس، تنها راه نجات دانشآموزان، جوانان و نوجوانان از آسیبهای اجتماعی است.
انتهای پیام/










