• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد؛

اجرای طرح های صابر و ذوالفقار به همت پلیس البرز/ سه باند کلاهبرداری اسکیمری منهدم شد

  • کد خبر : 17401
  • 27 اردیبهشت 1402 - 14:01
اجرای طرح های صابر و ذوالفقار به همت پلیس البرز/ سه باند کلاهبرداری اسکیمری منهدم شد
فرمانده انتظامی استان البرز از اجرای طرح های «صابر» با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی و «ذوالفقار» به منظور ساماندهی وضعیت نابسامان فضای مجازی توسط پلیس فتای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس های فتا و امنیت اقتصادی استان که در پلیس آگاهی البرز برگزار شد، از اجرای طرح های «صابر» با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی و «ذوالفقار» به منظور ساماندهی وضعیت نابسامان فضای مجازی توسط پلیس فتای استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

وی مبارزه بی امان و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز را یکی از مولفه های برقراری امنیت اقتصادی در جامعه دانست و از کشف ۲۵ مورد کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: در این زمینه ۳۵ نفر به اتهام قاچاق کالا و ارز، زمین خواری، اختلاس و اخلال در نظم اقتصادی دستگیر شده اند و ارزش ریالی کشفیات آن ها توسط کارشناسان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه نزدیکترین مرز به ما، غرب کشور است که این گونه کالاهای قاچاق از این ناحیه وارد می شوند، در رابطه با کشف خودروهای سند نمره از متهمان توضیح: این افراد پس از یافتن خودروهای مورد دار، اقدام به پیدا کردن خودروهایی مشابه آن ها کرده و پس از جعل سند و حک کارت ماشین، از هر دو وسیله نقلیه برای اقدامات مجرمانه استفاده می کردند.

سردار هداوند با بیان اینکه برخی از این خودروها، عبور موقت هستند که متهمان اقدام به سند نمره کردن آن ها می کردند، در بخش دیگری از سخنان خود، هدف از تشکیل پلیس فتا را صیانت از افراد در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: یکی از معضلاتی که امروزه در فضای مجازی، بسیاری از افراد را با مشکل مواجه می کند، فعالیت های غیراخلاقی، قاچاق یا سرقت است.

وی از دستگیری پنج نفر که با ترفند چکش زنی و ایراد خسارت در خودرو، بیش از پنج میلیارد تومان از فروشندگان خودرو کلاهبرداری کرده اند، طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: سه باند کلاهبرداری اسکیمری با ۹ عضو نیز در دام پلیس گرفتار شدند که به کلاهبرداری به مبلغ حدود سه میلیارد تومان اعتراف کرده اند و ۲۸۵ عدد کارت بانکی نیز از آن ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به انهدام دو باند فیشینگ با چهار عضو تحت عنوان سهام عدالت و سامانه ثنا خاطرنشان کرد: این افراد اقدام به هک کردن حدود سه هزار کارت بانکی کرده و تاکنون ۱۰۰ نفر از شکات در این زمینه شناسایی شده اند.

سردار هداوند اظهار کرد: به هم استانی ها توصیه می شود نهایت دقت خود را در استفاده از فضای مجازی و نگهداری کارت های بانکی و اسنادشان به کار گیرند و مراقب باشند که رمز کارت های بانکی آن ها در اختیار دیگران قرار نگیرد تا در دام کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان گرفتار نشوند زیرا پلیس در نخستین گام، به سراغ کسی می رود که کارت بانکی موردنظر به نام اوست.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17401

ثبت دیدگاه

  1. получение медицинской справки spravki-kupit.ru

  2. Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging glance easy. The full glance of your site is magnificent, let alonewell as the content! купить диплом стоматолога

  3. I’m gone to inform my little brother, that he should also go to see this website on regular basis to get updated from newest information. купить чеки гостиницы спб

  4. I really love your site.. Very nice colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own blog and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Appreciate it! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.