• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

اجرای ویژه برنامه‌ «سردار دلها» در مراکز کانون پرورش فکری البرز

  • کد خبر : 7145
  • 13 دی 1400 - 17:28
اجرای ویژه برنامه‌ «سردار دلها» در مراکز کانون پرورش فکری البرز
مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای را تحت عنوان «سردار دل‌ها» اجرا کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای را تحت عنوان «سردار دل‌ها» اجرا کردند. این ویژه برنامه‌ها به دو صورت حضوری و مجازی و در قالب‌های مختلف و متنوع مانند تولید نماهنگ، ویدیوی کوتاه، نقاشی، شعرخوانی و دل نوشته اجرا شد.

در این برنامه مربیان کتابخانه‌ سیار این کانون، با مراجعه به روستاهای اغلان تپه و زکی آباد، شخصیت این فرمانده‌ شهید را به نوجوانان مدارس شهید فلاح نژاد آغلان تپه و شهید خیری زکی آباد معرفی کردند.

در ابتدای این ویژه برنامه همکاران کانون ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و شهادت سردار سلیمانی، یاد و خاطره‌ این بزرگمرد قهرمان را گرامی داشتند و با اشاره به صفات بارز ایشان از جمله افتادگی و تواضع، توجه ویژه به ارزش‌های اخلاقی، فداکاری و شجاعت و دیگر ویژگی‌های ارزنده، وی را  به نوجوانان معرفی کردند.

گفتنی است، بحث آزاد با موضوع قهرمانان ملی و معرفی قهرمانانی مانند ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار)، شهید فهمیده، شهید لندی، پخش نماهنگ فرازهایی از وصیت نامه شهید سلیمانی، بیان دلنوشته‌ای به سردار دل‌ها با عنوان «نامه‌ای به پدرم» از برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

مسئول انجمن ادبی کانون البرز نیز با حضور در این برنامه‌ها در خصوص نوشتن خلاقانه و رابطه قصه و قصه‌گویی با نوشتن خلاق با دانش آموزان صحبت کرد و کتاب «طرح‌های ادبی» را به آن ها معرفی کرد،

مربیان مرکز شماره ۴ کانون کرج نیز ویژه برنامه «سردار دل‌ها» را به دو صورت مجازی و حضوری اجرا کردند، در بخش حضوری اعضا، ضمن شعرخوانی شعر «کشور عشق» در یک کارگاه نقاشی تصاویر زیبایی با موضوع این شهید گرانقدر را خلق کردند.

در بخش مجازی نیز مربیان در فضای پیام رسان «شاد» مدرسه شهید افضلی، شهید سلیمانی و رشادت‌های وی را در قالب شعرخوانی، قصه‌گویی و … به دانش آموزان معرفی کردند. اعضای گروه‌های سنی مختلف مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج نیز دلنوشته و نقاشی‌های خود را به روح بلند این شهید گرانقدر هدیه کردند.

مربیان مرکز شماره دو کانون کرج هم در یک فایل ویدیویی کوتاه از اعضا خواسته بودند تا ویژگی های یک قهرمان را از دید خود بیان کرده و قهرمان خودشان را معرفی کنند، این همکاران در این ویدیو شهدای گرانقدر و شهید سلیمانی را به اعضا معرفی و جایگاه این قهرمانان ملی را مشخص کرده بودند.

مربیان مرکز هشتگرد کانون پرورش فکری استان البرز نیز دو پادکست با نام‌های «پهلوان جوان» و «علمدار» تولید و در فضای مجازی منتشر کردند.

لازم به توضیح است که در بخش تولید محتوا تمامی مراکز ثابت و سیار کانون استان البرز با همین موضوع محتواهای مختلفی در قالب شعرخوانی، خوانش دل نوشته، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و …  را توسط اعضا و مربیان تولید و منتشر کردند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7145

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.