• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

اخبار پلیسی چهارشنبه ۱۷ دی ماه

  • کد خبر : 3024
  • 17 دی 1399 - 23:05
اخبار پلیسی چهارشنبه ۱۷ دی ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه 17 دی ماه را در این قسمت از نظر می گذرانیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه را از نظر می گذرانیم.

توقیف خودروی حامل مبدل های برق قاچاق در البرز

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد: ماموران کلانتری ۴۳ کیانمهر در حین ماموریت به یک دستگاه خودروی وانت رنو ال ۹۰ که تعدادی جعبه در قسمت بار خود حمل می کرد مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو در بازرسی از جعبه ها، تعدادی مبدل برق خارجی که فاقد هرگونه بارنامه و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند و پس از انتقال خودرو به کلانتری مشخص شد که جعبه ها حاوی دو هزار و ۴۵۰ عدد مبدل برق هستند که به صورت قاچاق، وارد استان البرز شده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات، تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد.

محمدیان با بیان اینکه نظارت و کنترل پلیس بر ورود و خروج کالا به استان البرز با جدیت ادامه دارد، نسبت به نگهداری کالای قاچاق در انبارها و بابری ها هشدار داد و گفت: پلیس بنا بر وظیفه ذاتی خود با قاچاقچیان کالا به عنوان مهم ترین موانع رونق تولید در کشور مقابله می کند.

کشف محموله ۴۰ میلیاردی قاچاق در آزادراه کرج – قزوین

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان ساوجبلاغ در حین ماموریت در آزادراه کرج – قزوین به یک دستگاه خودروی کامیونت مشکوک شدند و اقدام به توقف آن کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از اين خودرو ۱۲۰ گالن اسید، ۱۰۰ کیسه مواد اولیه ساخت پلاستیک، ۱۰ بشکه پودر اکلیل، ۱۰ رول الیاف جعبه ای و ۸۰ کیسه ۲۵ کیلویی تیتان خارجی که در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد، کشف شد.

معاون هماهنگ کننده استان البرز ارزش کالاهای کشف شده را ۴۰ میلیارد ريال اعلام و بيان کرد: در اين رابطه یک نفر دستگير و به منظور سير مراحل قانونی به مراجع قضائی تحويل داده شد. خودروی مذکور نيز به پارکينگ منتقل شد.

زندانی فراری در چنگال قانون گرفتار شد

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج خبر داد: ماموران کلانتری ۱۳ باهنر در حین گشت زنی به فردی که بی جهت در حال پرسه زنی در خیابان بود مشکوک شده و با تحت نظر قرار دادن فعالیت وی متوجه شدند نامبرده با دیدن ماموران قصد فرار دارد.

وی مطرح کرد: با فرار متهم، توسط ماموران دستور ایست صادر شد اما وی توجهی به دستور پلیس نداشت و به مسیر خود ادامه داد که در این خصوص ماموران اقدام به تعقیب و گریز کردند و پس از طی مسافتی با هوشیاری و سرعت عمل، موفق به دستگیری او شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فرد دستگیر شده دارای سابقه چندین فقره سرقت بوده و در حال حاضر به عنوان زندانی فراری تحت تعقیب مراجع قضائی است. در این خصوص پرونده ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز ارسال شد.

دستگیری ۱۴ سارق در طرح مالک یک در ساوجبلاغ

سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامي شهرستان ساوجبلاغ خبر داد: در راستای ارتقای احساس امنیت اجتماعی در بین مردم و برخورد قاطع با فروشندگان مواد افیونی و سارقان، طرح پاکسازی نقاط آلوده در حوزه کلانتری ۱۱ مرکزی هشتگرد در دستور کار ماموران پلیس ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح که با مشارکت پليس های تخصصی، کوپ های تابعه و يگان امداد شهرستان به اجرا درآمد ۱۴ نفر سارق سابقه دار دستگیر شدند که تاکنون به ۲۸ فقره سرقت اعتراف کرده اند؛ با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در این طرح بیش از یک کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و سه فروشنده نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این طرح علاوه بر شناسایی و پلمب یک کارگاه تولید داروهای غیرمجاز و تقلبی ماموران پلیس امنیت عمومی موفق به دستگیری ۲۰ نفر معتاد متجاهر و کشف دو دستگاه خودروی مسروقه و تعدادی زیادی لوازم سرقتی نیز شدند.

دستگیری سارقان موتورسیکلت در نظرآباد

سرهنگ فرج اله اسدالهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف شهرستان نظرآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و گشت زنی های هدفمند، چهار نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی چندین عملیات غافلگیرانه آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند که در بازجویی های صورت گرفته به هفت فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی و دستگیری دو نفر مالخر در این رابطه از شهروندان خواست موتور سيكلت خود را در پاركينگ های عمومی پارك کنند در غیر این صورت هنگام پارك، ضمن قفل و زنجير کردن موتورسیکلت، آن را در شعاع ديد خود قرار دهند.

تمدید طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان بهمن ماه

سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از ۱۸ آبان ماه سال جاری بیان کرد: بنا بر تدابیر فرمانده ناجا از ۱۸ آبان ماه فرآیند اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ ها و توقفگاه ها به مدت دو ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام گامی در راستای خدمات دهی به مردم، احقاق حقوق آنان و توسعه سرمایه اجتماعی است، اظهار کرد: تدبیر بر این بود که موتورسیکلت های رسوبی که طی سال های ۹۰ تا پایان ۹۸ در پارکینگ ها توقف داشته اند با رفع موانع و ایجاد شرایط خاص ترخیص شوند.

رئیس پلیس راهور استان البرز ادامه داد: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، دو ماه و از ۱۸ آبان تا ۱۸ دی ماه در نظر گرفته شده بود اما با توجه به استقبال و اقدام مالکان موتورسیکلت ها برای آزادسازی وسایل نقلیه خود و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت ها به حالت اولیه باز می گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده اند شامل جریمه دو برابری نمی شوند، از طرفی مالکان می توانند با طرح تقسیط جرایم بدون پیش پرداخت به صورت یک ساله و تقسیطی جریمه ها را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به فرصت تمدید شده برای مالکان موتورسیکلت های توقیفی در سراسر کشور یادآور شد: شرایطی فراهم شده که مالکان این موتورها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای ترخیص موتورسیلکت های رسوبی اقدام کنند.

وی توضیح داد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی (متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در زمانی اندک صورت گیرد.

پاکسازی بوستان های فردیس از وجود اوباش و معتادان متجاهر

سرهنگ بیژن جنتی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در راستای تامين آسايش و آرامش عمومی و فردی، پيش بينی و پيشگيری از وقوع جرائم با رويکرد انتظامی به خصوص در تفرجگاه ها، نقاط جرم خيز و آلوده و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح پاکسازی پارک ها و بوستان های شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه به منظور امنیت خاطر و آرامش خانواده ها، این طرح در تمام طول سال به صورت مستمر اجرا می شود از مردم خواست در صورت مشاهده مزاحمان و ناامن کنندگان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.

بازدید از مراکز فروش و تعمیر گوشی تلفن همراه در البرز

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد: در راستای نظارت بر مراکز فروش و تعمیر گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن و همچنین پیشگیری از خرید، فروش و تعمیر موبایل های سرقتی، طرح بازدید از این صنف در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این طرح که به صورت همزمان و با همکاری سایر پلیس های تخصصی و یگان امداد در سطح استان البرز به اجرا گذاشته شد، از ۲۳۴ واحد صنفی بازدید و برای هفت واحد متخلف اخطاریه پلمب صادر شد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در این طرح ۷۸۱ گوشی تلفن همراه و لپ تاپ مشکوک به سرقت و یک هزار و ۲۰۶ عدد لوازم و تجهیزات جانبی موبایل مشکوک به قاچاق کشف و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

نادربیگی با بیان اینکه در این رابطه ۱۰ متهم دستگیر شدند و ۳۷ نفر از مالکان این صنف تحت آموزش و تذکر قرار گرفتند، گفت: اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری سایر پلیس های تخصصی در راستای پیشگیری از خرید و فروش اموال سرقتی، به صورت مستمر طرح های بازدید از صنوف مختلف را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.