• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

اخبار پلیسی چهارشنبه ۲۴ دی ماه

  • کد خبر : 3220
  • 25 دی 1399 - 0:14
اخبار پلیسی چهارشنبه ۲۴ دی ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه 24 دی ماه را در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دستگیری سارقان حرفه ای منازل در کرج، اجرای طرح پاکسازی نقاط جرم خیز در اشتهارد، دستگیری سارق زورگیر در کمتر از ۵ ساعت و کشف بیش از ۴ هزار عدد لوازم بهداشتی غیرمجاز در اشتهارد از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه هستند که مشروح این اخبار را می خوانیم.

دستگیری سارقان حرفه ای منازل در کرج

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل در مناطق شمالی شهرستان کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات و بررسی میدانی متوجه شدند که سارقان به شیوه توپ زنی و دیلم کردن درب وارد منازل شده و اقدام به سرقت لوازم با ارزش از جمله طلا، وجه نقد و لوازم الکتریکی کرده اند و با توجه به حرفه ای بودنشان هیچ گونه ردی از خود در محل سرقت باقی نمی گذاشتند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی هر دو سارق در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

نادربیگی با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه اظهار کرد: در بازجویی به عمل آمده سارق و همدستش به پنج فقره سرقت منازل اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده نامبردگان به مراجع قضایی منتقل و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیسی و نصب سيستم های ايمنی، از نگهداری وجه نقد و اشيای قيمتی در منزل بدون رعایت نکات ایمنی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط جرم خیز در اشتهارد

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: به منظور ارتقای امنیت روانی شهروندان و همچنین پيشگيری از جرائم در نقاط جرم خیز، طرح پاکسازی این نقاط در شهرستان اشتهارد به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در این طرح که با همکاری پلیس های تخصصی و کلانتری های شهرستان به اجرا درآمد، ۱۱ سارق، ۱۶ معتاد متجاهر و یک فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: تاکنون سارقان به چهار فقره سرقت از اماکن خصوصی، چهار فقره سرقت لوازم خودرو، یک فقره سرقت کابل و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرده اند.

دستگیری سارق زورگیر در کمتر از ۵ ساعت

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به شیوه زورگیری در منطقه مهرشهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله ماموران به محل وقوع سرقت اعزام شدند و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که یک جوان در حال تردد به سمت منزلش بوده که سارق با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت گوشی همراه وی کرده و به سرعت از محل متواری شده است.

معظمی گودرزی تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی رد پای یکی از سارقان سابقه دار منطقه را در این سرقت مشاهده و محل تردد وی را در خیابان های اطراف محل سرقت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده را در کمتر از ۵ ساعت پس از سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

وی با اشاره به کشف چندین قبضه سلاح سرد و تعدادی اقلام مسروقه از این سارق حرفه ای، یادآور شد: پس از روبرو شدن متهم با مالباخته و دیدن سایر مستندات پلیس، سارق زبانش به اعتراف باز شد و به ۲۰ فقره سرقت با شیوه زورگیری از شهروندان اقرار کرد.

کشف بیش از ۴ هزار عدد لوازم بهداشتی غیرمجاز در اشتهارد

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: در پی اقدامات پلیسی ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان اشتهارد مشخص شد که یک واحد در شهرک صنعتی این شهرستان اقدام به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی غیربهداشتی می کند.

وی با بیان اینکه بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و صحت موضوع محرز شد، افزود: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی ماموران به محل موردنظر اعزام شدند و در بازرسی از آن یک هزار و ۷۶۰ عدد دهانشویه و ۲ هزار و ۴۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده غیربهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اظهار کرد: کارشناسان ارزش اقلام غیربهداشتی کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.