• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

ارائه خدمات رایگان به ۲۰۰ کودک کار و خیابان در کرج

  • کد خبر : 7928
  • 12 اردیبهشت 1401 - 10:49
ارائه خدمات رایگان به ۲۰۰ کودک کار و خیابان در کرج
مدیرکل بهزیستی استان البرز از ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایتی به کودکان کار و خیابان و خانواده های آن ها در کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در محل ارائه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان در مجتمع شهید فخری زاده کرج حضور پیدا کرد و از نزدیک خدمات این مرکز را که با همکاری موسسه «زندگی خوب» در حال ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، بهداشتی، حمایتی و معیشتی بود را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل بهزیستی استان البرز با توجه به وظایف ذاتی خود، کودکان و نوجوانان کار و خیابان را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاصی که دارند زیر نظر داشته و طی دو دهه اخیر عهده دار ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایتی به این افراد و خانواده هایشان بوده است.

وی افزود: درهمین راستا بهزیستی استان البرز از طریق دایر کردن مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کار و خیابان به این عزیزان ارائه خدمات داشته است و همچنین به دلیل تغییرات در ماهیت و ویژگی های آسیب از جمله موضوع سرپرستی کودکان، نوع کار و ارتباط با خانواده طی سال های اخیر دو مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده روزانه را نیز راه اندازی کرده است.

محمدی فلاح با اشاره به برنامه های بهزیستی در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای کودکان کار و خیابان افزود: با اجرای برنامه اقدام و عمل (حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک) در طول این مدت تلاش شده از راهکارهای علمی و حرفه ای تری نسبت به سالیان گذشته برای ساماندهی کودکان کار و خیابان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه ضمن شناسایی و جذب کودکان، ثبت اطلاعات آنها از طریق اسکن عنبیه در سامانه یکپارچه کودکان کار و خیابان نیز صورت می گیرد گفت: از جمله اهداف این برنامه، بازتوانی کودکان کار و خانواده های آنها، پیشگیری و رفع مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، افزایش امکان دسترسی آنان به خدمات، گسترش خدمات خارج از مرکز و کاهش تصدی گری دولت با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته ۵۱۸ کودک کار و خیابان که بیش از ۸۰  درصد این کودکان اتباع خارجی بوده اند، در مراکز روزانه و شبانه روزی پذیرش و ساماندهی شده اند و خدمات لازم نیز به آن ها ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در مرکز غربالگری واقع در مجتمع شهید فخری زاده کرج گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه اقدام و عمل برنامه ویژه ای جهت ارائه خدمات به این کودکان و خانواده های آن ها صورت گرفت که طی این برنامه که از ساعت ۱۴ لغایت ۲۰ برگزار و به بیش از ۲۰۰ نفر خدمات ارائه شد.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه تیم اجرایی ۲۵ نفره خدمت دهنده شامل کارشناس، پزشک، دندانپزشک، مددکار و روانشناس بوده اند افزود: از جمله این خدمات می توان به ۱۸۰ مورد ویزیت پزشکی و تحویل دارو، ۸۰ مورد خدمات دندانپزشکی، ۹۸ مورد تست اچ آی وی، توزیع ۱۳۰ قوطی شیرخشک، توزیع ۶۰ مورد بن خرید کالا به ارزش بیش از۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7928

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.