• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
استاندار البرز:

استان البرز در اتصال روستاها به اینترنت در جایگاه اول کشور قرار دارد

  • کد خبر : 17602
  • 31 اردیبهشت 1402 - 19:26
استان البرز در اتصال روستاها به اینترنت در جایگاه اول کشور قرار دارد
استاندار البرز گفت: این استان در اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت، رتبه اول را در کشور کسب کرده است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا در زمینه توسعه فیبر نوری در حوزه شهرها نیز این رتبه را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، امیر لاجوردی، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و فضای مجازی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امید است با همکاری و هم افزایی همه بخش ها از جمله شهرداری و فرمانداری ها، زیرساخت های لازم برای توسعه فیبر نوری و اینترنت در این استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان البرز در اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت، رتبه اول را در کشور کسب کرده است، عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم تا در زمینه توسعه فیبر نوری در حوزه شهرها نیز این رتبه را کسب کنیم که این امر نیاز به طی کردن فرآیند دشوار ندارد زیرا البرز استانی کوچک، پرتراکم و نزدیک به پایتخت و یکی از چهار قطب مراکز داده است و به دلیل دارا بودن پارک علم و فناوری، از ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های خاص و ویژه ای در حوزه شهرک های صنعتی و فناوری و … برخوردار است.

استاندار البرز ضمن درخواست از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز جهت تلاش بیشتر در راستای هماهنگی و برقراری ارتباطات لازم در این زمینه تاکید کرد: پیشنهاد می شود کارگروه یا کمیته ای در البرز ایجاد و در آن در خصوص ساماندهی خدمات اینترنت اپراتورها و استقرار شهرهای هوشمند، مشورت و تصمیمات لازم اتخاذ شود و مسئولیت این کارگروه در استان، با معاونت فنی و عمرانی استانداری البرز و در شهرستان ها بر عهده فرمانداران باشد. روشنگری و اطلاع رسانی به مردم در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فیبر نوری نیز ضرورت دارد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17602

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.