• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اعتبارات استان البرز در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می یابد

  • کد خبر : 4166
  • 23 اسفند 1399 - 15:00
اعتبارات استان البرز در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می یابد
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی، از افزایش اعتبارات استان البرز در بودجه 1400 خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان البرز به لحاظ درآمدی در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد، گفت: با گذشت ۱۰ سال از استان شدن البرز، به لحاظ اعتبارات عمرانی پایه‌گذاری مناسبی نداشته و در رده مطلوبی قرار ندارد و این استان به لحاظ سرانه آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در رده استان‌های محروم کشور است.

وی در ادامه با اشاره به نرخ بالای مهاجرت به این استان اذعان کرد: به دلیل مهاجرت های صورت گرفته، سالانه حدود ۸۵ هزار نفر به جمعیت استان البرز افزوده می‌شود و بودجه‌ی اختصاص داده شده به استان تناسبی با این تراکم جمعیت ندارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و آسارا افزود: باتوجه به تراکم جمعیت در البرز و اختصاص اعتبارات عمرانی، تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جمله شبکه آبرسانی، فاضلاب شهری، تعریض اتوبان کرج_تهران، بزرگراه شمالی، مترو، احداث بیمارستان فردیس و… در کنار مسائل حاشیه ‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی نیاز به مساعدت ویژه دارد.

عسگری ادامه داد: در روزهای گذشته و همزمان با فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، مکاتبات و رایزنی‌های متعددی برای افزایش عادلانه اعتبارات البرز داشتیم که با مساعدت‌های خوبی همراه شد. در این رایزنی‌ها، تلاش شد تا چهره واقعی استان ترسیم و وضعیت نیازها مشخص شود.

وی در پایان تاکید کرد: اعتبارات عمرانی و بودجه محرومیت‌زدایی استان، با رشد مناسبی همراه شده که گام رو به جلویی در این بخش محسوب می‌شود، اما رسیدن به جایگاه مطلوب استان تلاش زیادی را از سوی مسئولین ذی‌ربط می‌طلبد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4166

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.