• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
استاندار البرز:

اعتبارات و امکانات ما کمتر از مشکلات است

  • کد خبر : 10866
  • 05 آبان 1401 - 17:50
اعتبارات و امکانات ما کمتر از مشکلات است
استاندار البرز گفت: پیگیری مشکلات مناطق کم برخوردار، نیازمند شرایط ویژه است در حالی که اعتبارات و امکانات ما کمتر از مشکلات و انتظارات است. اکنون چه باید کرد و چه راهکاری باید اندیشید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در اولین همایش توانمندسازی مدیران ‌محلات کم برخوردار قرارگاه اجتماعی استان البرز که ظهر امروز با حضور جانشین وزیر کشور، مدیران استانی و نمایندگان گروه های جهادی شهرستان های استان در مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، از زحمات و تلاش های مدیران جهادی که در راه خدمت رسانی به مردم گام برمی دارند قدردانی کرد.

وی خطاب به این مدیران پرتلاش که داوطلبانه این مسئولیت ا قبول کرده اند، بیان کرد: شما ولی نعمتان ما هستید و بر ماست که همواره شما را تکریم و از زحمات شبانه روزی و ارزنده شما تشکر کنیم. قطعا شما نیز با سعه صدر و بردباری، مشکلات مردم در محلات کم برخوردار را احصا و در مسیر پیگیری و رفع آن ها دلسوزانه و صبورانه گام برمی دارید.

استاندار البرز با اشاره به راه اندازی قرارگاه اجتماعی استان اذعان کرد: این قرارگاه حدود یک سال پیش با دیدگاه های وسیع در راستای حل مشکلات مردم مناطق کم برخوردار و محروم راه اندازی شد و مانند کودکی که به تازگی راه رفتن را آموخته، ممکن است در طول مسیر گاهی دچار مشکل شود اما باید همچنان با انرژی به راه خود ادامه دهد تا جایی که اثرگذار باشد.

عبداللهی اظهار کرد: ما هنوز در ابتدای راهیم و باید در طول مسیر کنار یکدیگر باشیم و با تدبیر و خرد جمعی و با اخذ تصمیمات صحیح و به موقع، مسائل و مشکلات محلات را شناسایی، اولویت بندی و سپس برای رفع آن ها اقدام کنیم. البرز کمتر از نیم درصد از جغرافیای کشور را تشکیل و چهار درصد از جمعیت آن را در خود جای داده است. بخشی از آسیب های اجتماعی کل کشور در همین نیم درصد پهنای جغرافیایی رخ می دهد.

وی افزود: اگر میزان آسیب های اجتماعی و مساحت استان و جمعیت آن را با یکدیگر بسنجید متوجه میزان مشکلات در حوزه های مختلف خواهید شد. وجود چهار زندان بزرگ و ۲۸ هزار زندانی در این استان و حضور خانواده های آن ها که اغلب در مناطق حاشیه ای سکونت دارند، گویای این است که تلاش های ما برای پیگیری و رفع مشکلات موجود در مسیر صحیح، باید به صورت شبانه روزی باشد.

به گفته نماینده عالی دولت در استان البرز، دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی، فسادستیزی، حل مشکلات و رضایتمندی مردم کار خود را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت حدود یک سال از عمر این دولت با همه فراز و نشیب ها شاهد هستیم مدیران آن، با تمام توان پای کار هستند اما هنوز برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب و عالی فاصله داریم.

عبداللهی با تاکید بر احصا، پیگیری و اولویت بندی مشکلات مردم در مناطق محروم اظهار کرد: در استان البرز ۶۶ محله آسیب پذیر وجود دارد که پیگیری مشکلات این مناطق، نیازمند شرایط ویژه است در حالی که اعتبارات و امکانات ما کمتر از مشکلات و انتظارات، به مراتب بیشتر از ظرفیت های ماست. اکنون چه باید کرد و چه راهکاری باید اندیشید؟

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه های مختلف در استان البرز عنوان کرد: در این دوره با کمک مدیران جهادی محلات کم برخوردار و جلسات و دیدارهای چهره به چهره با مردم، همدلی و انسجام خوبی اتفاق افتاد که موجب تعجب دیگر مدیران و مسئولان شد. آرامش نسبی حاکم بر استان البرز حاصل تلاش ها، پیگیری ها و کمک های مدیران محله و شوراهای محله بود.

استاندار البرز با اشاره به کاهش جرائم در البرز مطرح کرد: باید بیشتر به سمت انجام فعالیت های اجتماعی، رضایتمندی مردم و جمع آوری متکدیان از سطح شهر و استان برویم. هر چه معتادان ماده ۱۶ را از سطح محلات جمع آوری کردیم، جرائم خرد در استان کاهش یافت و این مهم، نتیجه و خروجی عملکرد قرارگاه اجتماعی بود.

وی تصریح کرد: کار، زیاد و مشکلات زیاد است و اقدامات خوبی هم انجام شده اما مشکلات به طور کامل رفع نشده اند و ما به عنوان خادمان مردم شرمنده مردم هستیم اما این شرمندگی باعث نمی شود شبانه روز کار نکنیم. قول می دهیم به منظور حل مشکلات و اولویت بندی با توجه به منابع و توانایی ها، دلسوزانه در کنار مدیران محلات باشیم. قطعا در آینده ای نزدیک و در سطح عالی، اثرات خوب این اقدامات را در محلات البرز خواهیم دید.

گفتنی است، در انتهای بخش اول این مراسم از مدیران جهادی محلات کم برخوردار استان البرز تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10866

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.