به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مونا هادی پور، مدیر دفتر ارتباطات مردمی و سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: میزان گزارشهای مردمی به سامانه ۱۲۲ در خصوص بدمصرفها، انشعابات غیرمجاز و هدررفت آب طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۴۶ درصدی مواجه شده است.
وی این آمار چشمگیر را نشانه افزایش اعتماد عمومی و شکلگیری جریان اجتماعی تازهای تحت عنوان حافظان آب و یا همان سوتزنان آب در استان البرز دانست و ادامه داد: بر اساس دادههای ثبتشده، شهروندان البرزی با حساسیت و مسئولیتپذیری مثالزدنی، موارد متعددی از مصارف غیرمجاز، نشتها و تخلفات در شبکه آب شهری را گزارش کردهاند.
مدیر دفتر ارتباطات مردمی و سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان البرز، ضمن قدردانی از همکاری مردم در این راستا، جلوگیری از هدررفت هزاران مترمکعب آب شرب و ارتقای عدالت در توزیع منابع را نتیجه این گزارش ها عنوان کرد و افزود: سامانه ۱۲۲ امروز به تکیهگاه اعتماد عمومی تبدیل شده است.
هادی پور عنوان کرد: جهش ۵۴۶ درصدی گزارشها نشان میدهد که مردم نهتنها مصرفکننده، بلکه حافظان اصلی آب به شمار میروند و با شجاعت و احساس مسئولیت اجتماعی، همچون سوتزنان، انحرافات و تخلفات را به اطلاع ما میرسانند که این مشارکت مردمی یک پشتوانه بزرگ برای مدیریت منابع آب و مقابله با بحران کمآبی است.
وی اظهار کرد: همه گزارشهای ثبتشده در سامانه بهطور دقیق و فوری توسط تیمهای تخصصی بررسی و با همت و تلاش شبانه روزی همکاران۱۲۲، مدیران شهرها و مسولین حراست و امورمحرمانه و بهره برداران امورات آبفا و ادارات تابعه رسیدگی میشود. شهروندان میتوانند با ادامه این همراهی، به پویش ملی حافظان آب بپیوندند و از طریق سامانه ۱۲۲ در کنار خادمان آبفا، نقشی مؤثر در حفاظت از سرمایه حیاتی نسل امروز و فردا ایفا کنند.
انتهای پیام/










