• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

اعلام برنامه های عید غدیرخم در البرز/ ۵۰۰ هزار پرس غذا در البرز توزیع می شود

  • کد خبر : 8454
  • 25 تیر 1401 - 17:49
اعلام برنامه های عید غدیرخم در البرز/ ۵۰۰ هزار پرس غذا در البرز توزیع می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از اجرای 15 ویژه برنامه به مناسبت عید غدیرخم خبر داد و گفت: طرح اطعام علوی با توزیع 500 هزار پرس غذا توسط هیئات مذهبی، ایستگاه ها و مواکب، مساجد و گروه های جهادی در البرز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز با هدف اعلام ویژه برنامه های عید غدیرخم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر اعلام کرد: در این سازمان به مناسبت این عید ۱۵ ویژه برنامه طراحی شده که با همکاری کانون ها، هیئات مذهبی، مؤسسات و مساجد و مشارکت نهادهای همسو در سطح استان اجرا می شود.

وی از اجرای طرح اطعام علوی با توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذا توسط هیئات مذهبی، ایستگاه ها و مواکب، مساجد و گروه های جهادی خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح غدیرانه فضاسازی شهری و تبلیغات محله ای از طریق اجرای پویش هایی از جمله هر خانه یک پرچم و تزئین فضای کوچه ها و معابر صورت می گیرد که بسیاری از مؤسسات و مجموعه ها به صورت خودجوش این حرکت را رونق می بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، برگزاری جشن های نگین ولایت به صورت محله ای و تولید مجموعه خطبه های زندگی را از دیگر برنامه های عید غدیر خم عنوان و مطرح کرد: پیش بینی ما برگزاری حدود یک هزار جشن به همت هیئات مذهبی، مساجد و کانون ها در محلات مختلف است. تولیداتی که رسانه ها ذیل برخی برندها و عناوین مانند برهان طراحی کرده اند نیز در این ایام منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به طراحی مسابقاتی ذیل برخی از تولیدات رسانه ای مذکور، از اجرای طرح مواسات علوی نیز خبر داد وگفت: در راستای اجرای طرح مواسات علوی نیز حرکتی جهادی طی سال های گذشته صورت گرفته است که در جریان شیوع کرونا، نیز امتداد یافته است؛ در این حرکت، مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی و …، اقدام به توزیع بسته های معیشتی و اطعام میان نیازمندان می کنند.

وی با اشاره به تولید پادکست ها و کتاب های صوتی در خصوص عید غدیر خم با عنوان تجلی گاه توحید ناب بیان کرد: تولیدات رسانه ای این اداره کل و کانون ها و مجموعه های همسو با ما نیز تحت عنوان نغمه های علوی پخش خواهد شد. علاوه بر این، حدود ۵۰۰ موکب در ایام غدیر با پخش نواهای علوی و اطعام و پذیرایی خوراکی و فرهنگی در استان البرز برپا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق برگزاری مسابقه خطبه غدیر و عقد اخوت را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و گفت: گفتمان غدیر در سنوات گذشته رونق بسیاری داشته و از طریق انجام چنین اقداماتی، ظرفیت شناساندن غدیر بسیار افزایش یافته است که باید این فرصت را برای معرفی و تبیین گفتمان غدیر غنیمت بشماریم. حدود سال پیش، دو ویژه برنامه محرم و وغدیر در فرهنگ شیعه بسیار مورد توجه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: اما در سده های اخیر، غدیر مورد غفلت قرار گرفته است در حالی که اگر فرهنگ غدیر احیا شود، هم مظهر وحدت مسلمین است و هم پس از مدتی، جریانی در راستای مودت، الفت و اخوت میان مسلمانان ایجاد می کند و خود به خود، فرهنگ اجتماعی و همیاری های مردمی که باید در جامعه باشد و در پی آن فرهنگ ایرانی اسلامی ناب را ارتقا می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8454

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.