• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4
همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛

افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی

  • کد خبر : 25860
  • 17 بهمن 1402 - 22:23
افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی
همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، آیین افتتاح همزمان یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت وبیناری برگزار و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی در البرز افتتاح شد.

به گزارش دیده بان البرز، در ششمین روز از دهه مبارک فجر، آیین افتتاح همزمان یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سایر مسئولان ستادی و استانی به صورت وبیناری برگزار و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با رویکرد اشتغال افتتاح و راه اندازی شد.

بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این مراسم با بیان اینکه یکی از عمده فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی دانشجویان حین تحصیل و پس از پایان آن است گفت: به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاههای کشور اقدام به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) می شود.

وی با اشاره به گستره آموزش های فنی و حرفه ای، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با برخورداری از حدود ۶ هزار استاندارد آموزشی در چهار خوشه صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی، آموزش های مهارتی را به اقشار مختلف از جمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سربازان، زندانیان، روستائیان، کارگاه های ثابت و سیار شهری، عشایری، جوار کارگاهی، محیط کار واقعی و… ارائه می کند.

دکتر علی حسن بیگی، رئیس دانشگاه خوارزمی هم در این آیین، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز برای تحقق این مهم، یکی از دغدغه های اصلی جامعه دانشگاهی و دانشجویی را موضوع مهارت آموزی در دانشگاه عنوان کرد و آموزش همراه با مهارت را یکی از نیازهای جامعه فعلی برشمرد.

وی افزود: اگر آموزش های مهارتی مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و نیازهای شغلی دانشجویان باشد، علاوه بر رفع معضل بیکاری، دغدغه اصلی خانواده ها که شغل و آینده شغلی فرزندانشان است نیز رفع خواهد شد. امیدواریم با راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی این دانشگاه، خلأ مهارتی دانشجویان با همکاری دو دستگاه برطرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.