• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد؛

افزایش حیوان گزیدگی در استان البرز

  • کد خبر : 32341
  • 07 مهر 1403 - 12:32
افزایش حیوان گزیدگی در استان البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: متاسفانه آمار حیوان گزیدگی در کشور و استان رو به افزایش است به طوری که در البرز از 4 هزار مورد در سال 1393 به بیش از 15 هزار مورد در سال 1402رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مناسبت روز جهانی پیشگیری و اطلاع از بیماری هاری اظهار کرد: هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است که معمولاً به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان متاسفانه کشنده است.

وی تصریح کرد: در صورت انجام کلیه مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شستشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل می توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار حیوان گزیدگی در کشور و استان رو به افزایش است به طوری که در البرز از ۴ هزار مورد در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۱۵ هزار مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه دوره کامل واکسیناسیون هاری، سرم، سایر خدمات و هزینه های پرسنلی پیشگیری از این بیماری کاملا رایگان انجام می شود، گفت: افراد باید فوراً بعد از گزش هر حیوان خانگی و یا بلاصاحب به یکی از ۷ واحد خدمات پیشگیری و واکسیناسیون هاری مستقر در شهرستان های استان البرز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=32341

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.