• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز عنوان کرد؛

افزایش سه برابری تحویل پروژه های آموزشی در استان البرز

  • کد خبر : 22133
  • 24 شهریور 1402 - 16:26
افزایش سه برابری تحویل پروژه های آموزشی در استان البرز
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: طی دو سال اخیر تاکنون، بیش از ۷۰ پروژه، یعنی سالانه بیش از ۳۵ فضای آموزشی، تحویل آموزش و پرورش البرز شده و شاهد افزایش سه برابری تحویل این پروژه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت، ستاد نماز جمعه کرج این فرصت را در اختیار اداره کل نوسازی مدارس البرز قرار داد تا مروری بر اقدامات انجام شده در راستای نهضت مدرسه سازی در این استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: نهضت مدرسه سازی طی دو سال اخیر، پس از استقرار دولت سیزدهم، با تاکید موکد استاندار البرز و مسئولین وزارتخانه و ستادی سازمان نوسازی مدارس، در این استان شکل گرفت و آغاز شد و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد و اقداماتی نیز در حال انجام است که اولین مورد، جهش در فرآیند تحویل پروژه های مختلف آموزشی، پرورشی و ورزشی بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اضافه کرد: طی پنج سال منتهی به سال ۱۴۰۰، به صورت میانگین، سالانه ۱۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی تقدیم آموزش و پرورش استان می شد، در حالیکه طی دو سال اخیر تاکنون، بیش از ۷۰ پروژه، یعنی سالانه بیش از ۳۵ فضای آموزشی، تحویل آموزش و پرورش البرز شده و شاهد افزایش سه برابری تحویل این پروژه ها هستیم.

پورگلیان عنوان کرد: این پروژه ها شامل ۷۰۰ کلاس درس و بیش از ۸۵ هزار متربع فضای آموزشی بودند که به صورت متوسط ماهانه سه پروژه با ۳۰ کلاس درس و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی به بهره برداری می رسید. به ثمر رسیدن ده ها پروژه متوقف مانده طی سال های اخیر از دیگر اتفاقاتی بود که در دو سال اخیر در استان البرز رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی پرژه های دولتی و خیری که حدود ۱۰ سال از آغاز آن ها می گذشت اما به سرانجام نرسیده بودند، طی این مدت به بهره برداری رسیدند و در حال حاضر هیچ پروژه آموزشی بلاتکلیف و رها شده ای در استان البرز نداریم و همه فضاهای مربوطه یا تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده اند یا اقدامات لازم برای تحویل آن ها در حال انجام است.

پورگلیان توجه به سند تحول آموزش و پرورش و زیر نظام تامین فضا را یکی از اولویت های مهم این اداره کل دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش یک فرآیند تک بعدی نیست که فقط با ساخت کلاس درس و فضایی که معلم در آن به صورت یکطرفه با دانش آموزان صحبت کند، محقق شود بلکه ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربیت را داریم که دانش آموزان بتوانند استعدادهای خود را در آن ها به منصه ظهور بگذارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز مطرح کرد: در این راستا عرصه اعتقادی و عبادی در مدارس در فضاهای تجمعی و نمازخانه و عرصه اقتصادی و حرفه ای در فضاهای کارگاهی مدارس مشاهده می شود تا زمانی که دانش آموزان از مدرسه فارغ التحصیل می شوند، مهارت هایی را فرا گرفته باشند که برای آینده آن ها مفید باشد.

وی عرصه علمی و فناوری در آزمایشگاه های مدارس، اجتماعی و سیاسی و زیستی و بدنی را از دیگر ساحت های تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: عرصه زیباشناختی و هنری نیز در معماری مدارس باید به صورت ویژه دیده شود. در کنار این موضوع، بنا بر تاکید موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت مدارس عادی، سیاست ما در اداره کل نوسازی مدارس البرز، توجه به عدالت آموزشی و تقویت مدارس عادی است.

پورگلیان افزود: تلاش ما بر آن است تا بتوانیم مدارس عادی را به سقف استاندارد خوبی برسانیم که در این راستا امروزه مجهزترین و بهترین مدارس به لحاظ استانداردهای مدرسه سازی، عموما در مناطق کمتر برخوردار استان البرز جانمایی و احداث می شوند و با قاطعیت اعلام می کنیم که به لحاظ کیفیت و استانداردهای فضا، مدارس دولتی و عادی نسبت به مدارس غیردولتی ارجحیت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز، تامین حدود ۱۴۰ هزار مترمربع ایزوگام مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و با بیان اینکه به اذعان آموزش و پرورش، نیاز مدارس به ایزوگام مرتفع شده است، گفت: آسفالت بیش از ۱۱۰ مدرسه با ۱۴۰ هزار مترمربع فضا نیز با کمک و همراهی شهرداری های استان البرز صورت گرفت که اقدام بی نظیری طی این سال ها بود.

وی با اشاره به تلاش ویژه در زمینه استانداردسازی گرمایشی مدارس و تامین اقلام مربوط به موتورخانه های آن ها بیان کرد: همه این اقدامات در راستای مردمی سازی آموزش و پرورش با حضور خیرین مدرسه ساز انجام شد و در کنار هم قرار گرفتن تلاش دولت و خیرین، نتایج بی نظیری را حاصل کرد. در بعد مردمی سازی، امسال طرح شهید عجمیان با بهره گیری از گروه های جهادی اجرا شد.

پورگلیان با اشاره به اینکه در این طرح، شاداب سازی، رنگ آمیزی و بروزآوری فضاهای آموزشی انجام شده و می شود، عنوان کرد: در این چند ماه تابستان، همه گروه های جهادی در بخش های مختلف به یاری آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس البرز شتافتند تا مهری پرمهر و بانشاط را رقم بزنند که تا به امروز، بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی به همت آن ها رنگ آمیزی و شاداب سازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۹ پروژه با ۲۰۸ کلاس درس و بیش از ۲۹ هزار مترمربع فضای آموزشی به صورت دولتی و خیری تقدیم آموزش و پرورش استان البرز شده است. دست خیرین نیک اندیش را به گرمی می فشارم و از آن ها دعوت می کنم که به منظور جبران کمبودهای سرانه آموزشی، در نهضت مدرسه سازی شرکت کنند.

وی اظهار کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته و اقدامات انجام شده این سوال مطرح می شود که نواقص و نیازهای استان البرز مرتفع شده یا خیر که در پاسخ باید گفت با توجه به مهاجرپذیری این استان و اضافه شدن سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت آن و نیاز روزافزون به فضای آموزشی، هنوز با قله مدنظر و نقطه استاندارد موردنیاز فاصله بسیاری داریم که از خیرین درخواست می شود در این زمینه یاریگر ما باشند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.