• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گرمازدگی در البرز

  • کد خبر : 20919
  • 10 مرداد 1402 - 15:27
افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گرمازدگی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی روزهای اخیر 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن هشدار نسبت به بروز گرمازدگی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و افزایش دما در روزهای پایانی هفته جاری، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد و شهروندان باید نسبت به پیشگیری از این اتفاق آگاهی داشته باشند.

 وی از آمادگی همه مراکز درمانی استان خبر داد و بیان کرد: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی روزهای اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است. کودکان، سالمندان و افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری های مزمن مانند فشار خون و دیابت دارند، حتما توصیه های پیشگیری را رعایت کنند و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تاکید کرد: شهروندان با مشاهده علائم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد، سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند. در چنین شرایطی نوشیدن آب فراوان، پرهیز از نوشیدن مایعات کافئین دار مانند چای و نیز استفاده از لباس های نخی و رنگ روشن توصیه می شود.

صیادی همچنین توصیه کرد: افرادی که فعالیت های بدنی بسیار در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی، رانندگان و … مراقبت های تغذیه ای لازم و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20919

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.