• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

البرز به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک شد/ تشدید محدودیت های کرونایی

  • کد خبر : 4600
  • 14 فروردین 1400 - 22:12
البرز به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک شد/ تشدید محدودیت های کرونایی
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: وضعیت البرز به شرایط قرمز نزدیک است. تشدید اعمال محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به گزارش ها و مصوبات ستاد ملی کرونا بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، استان های البرز و ایلام وارد موج چهارم شیوع کرونا شده اند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، البرز بار بزرگی از ترددها را متحمل شد و افراد بسیاری از این استان به سایر شهرستان ها سفر کردند و با بازگشت بخش عمده ای از آن ها، بیماری کرونا شیوع بالایی پیدا کرده و با این روند تشدید نیز می شود.

استاندار البرز با اشاره به افزایش ترددها اعلام کرد: آمار تصادفات و جراحات و تلفات ناشی از آن نیز فزونی یافته و قابل مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیست. وضعیت بسیار نگران کننده و سرعت فراگیری ویروس جهش یافته به مراتب بیشتر است از این رو باید تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

شهبازی با تاکید بر ضرورت برخورد قانونی با افرادی که با تست مثبت کرونا به سفر رفتند، اظهار کرد: طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان، ۵۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند؛ تعداد بیماران مبتلا و بستری در بیمارستان های استان از پیک اول فراتر رفته است.

وی تصریح کرد: وضعیت البرز به شرایط قرمز نزدیک است بنابراین باید تمامی محدودیت های قانونی، اعمال شود. مراکز قرنطینه باید احصا و نسبت به راه اندازی آن ها اقدام شود. همچنین باید از ظرفیت واحد‌های بزرگ داروسازی استان برای واردات واکسن بهره برداری کنیم زیرا این واحدها دارای اعتبار و تعاملات بالا هستند.

استاندار البرز اذعان کرد: تشدید اعمال دستورالعمل های بهداشتی و ضرورت اطلاع رسانی در خصوص موج جدید ویروس جهش یافته کرونا و همچنین لزوم استفاده از ماسک های استاندارد و پرهیز از حضور در اجتماعات، از جمله اقداماتی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4600

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.