• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

 البرز جزو ۴ استان برتر کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 8084
  • 30 خرداد 1401 - 9:14
 البرز جزو ۴ استان برتر کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه این البرز جزو چهار استان اول کشور در خصوص تامین زمین نهضت ملی مسکن است بیان کرد: مشکلی در زمینه تامین زمین نداریم و جهت اراضی جدید نیز سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس نهضت ملی مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، از امکان دریافت ۷۰ هزار پروانه ساخت واحد مسکونی در استان البرز خبر داد و گفت: ویرایش متقاضیان استان البرز رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از ویرایش متقاضیان باقیمانده که از این استان انتظار اتمام هر چه سریعتر پالایش و تعیین تکلیف نهایی را داریم اذعان کرد: در استان البرز امکان ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که در حال حاضر تنها دو هزار واحد از آن در حال ساخت است و چنانچه مشکلی در این خصوص وجود دارد مدیرکل استان البرز ضمن بیان مشکل، در رفع آن کوشا باشد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز در این جلسه ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از به روز بودن سامانه ورود اطلاعات و ویرایش متقاضیان در حوزه این اداره کل خبر داد و گفت: در محدوده راه و شهرسازی البرز تنها ۵۷۵ متقاضی در انتظار ویرایش هستند و مابقی در حوزه کاری شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بوده و اخطار لازم نیز به در خصوص اتمام هر چه سریعتر ویرایش متقاضیان به این شرکت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز جزو چهار استان اول کشور در خصوص تامین زمین نهضت ملی مسکن است اظهار کرد: مشکلی در زمینه تامین زمین نداریم و جهت اراضی جدید نیز سند مالکیت به نام دولت اخذ شده و درخواست ایجاد چهار شهرک جدید در استان البرز و الحاق یک محدوده به شورای عالی شهرسازی و معماری داده ایم که چهار شهرک به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اضافه کرد: در خصوص محدوده الحاقی از مقام عالی وزارت درخواست تسریع در طراحی اراضی مورد نظر را داریم تا بتوانیم عملیات اجرائی را آغاز و جهش خوبی در جهت نهضت ملی مسکن داشته باشیم.

در پایان این برنامه، وزیر و معاون وزیر مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن جمع بندی مطالب بیان شده، به ارائه راهکارهای لازم به مدیران استانی و راهنمایی آنان پرداخت و خواستار سرعت عمل بیشتر در جهت تحقق این امر مهم ملی که خواست تعداد زیادی از مردم عزیز در سراسر کشور است، شد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8084

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.