• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

امام خمینی (ره)، ارمغان آور ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان بودند

  • کد خبر : 18142
  • 14 خرداد 1402 - 13:04
امام خمینی (ره)، ارمغان آور ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان بودند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: امام خمینی (ره) احیاگر معنویت در قرن حاضر و منادی فضیلت و ارمغان آور بازگشت به خویشتن و ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان بودند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: امام خمینی (ره) احیاگر معنویت در قرن حاضر و منادی فضیلت و ارمغان آور بازگشت به خویشتن و ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان بود.

وی مطرح کرد: همه نظریه‌پردازان و صاحبان اندیشه، شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اند و مقالات و کتب متعددی در رابطه با شخصیت ایشان نوشته شده است که این موضوع نشان از آن دارد که امام راحل نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشتند و دلسوزانه در راه سعادت مردم تلاش می‌کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه تنها دغده ایشان پس از فقره و مستمندان، اسلام بود که در آن زمان در شرایط خوبی قرار نداشت، عنوان کرد: امام خمینی (ره) نعمتی بود که خداوند در این قرن و دورانی که عصر انفجار اطلاعات، تکنولوژی و گرایش تفکرها و اندیشه‌ها به سمت مادی‌گرایی است، به جهان اسلام و مردم ما هدیه داد.

رستمیان اذعان کرد: ایشان در چنین عصری حرکتی را انجام دادند که همه تفکرات جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد. انقلاب‌هایی که در گوشه و کنار دنیا رخ ‌داده و به بیداری اسلامی معروف شده است، بی‌هیچ تردیدی نشأت‌ گرفته از تعالیم و نهضت امام خمینی (ره) بود. نظام جمهوری اسلامی میراث گرانبهای حضرت امام (ره) است و ما همواره باید یاد و نام ایشان را زنده نگهداریم.

وی ۱۵ خرداد، سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، سرآغازی بر پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ‌ماه ۱۳۵۷ بود که موجب تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی به رهبری و مرجعیت امام خمینی (ره) شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اضافه کرد: در این روز رژیم طاغوت در برابر شجاعت مردم به وحشت افتاد و برای سرکوب آن ها حدود ۱۵ هزار نفر از مردم مسلمان و انقلابی را به خاک و خون کشید و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران باز شد.

رستمیان اظهار کرد: جریان ۱۵ خرداد هرچند ظاهراً با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش‌ازپیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی شد که ظرف ۱۵ سال با مجاهدت، ایثار و جانبازی عده زیادی از حق‌طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تار و پود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست.

وی با اشاره به نقش پررنگ استان البرز در حوادث تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد شهدای بسیاری را در سراسر کشور نثار انقلاب اسلامی کرده که حجت‌الاسلام «همت‌علی ادیبی ‌طالقانی» متولد روستای ناریان طالقان، نخستین و تنها شهید روحانی استان البرز در این قیام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: وی به پیروی از مکتب امام (ره) در این حماسه خونین حضور پیدا کرد و درحالی‌که قرآن به‌دست داشت با تیراندازی مستقیم نظامیان حکومت پهلوی در شهر قم به درجه رفیع شهادت نائل آمد. امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام راحل و تمامی شهدا که در راه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی از بهترین هستی خود گذشتند بر ما واجب است و باید با ادامه راه این بزرگمردان همواره از ارزش‌های نظام و انقلاب پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18142

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.