• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد؛

انحراف پروژه های شهری با دخالت برخی از اعضای شورای شهر

  • کد خبر : 13611
  • 17 بهمن 1401 - 8:31
انحراف پروژه های شهری با دخالت برخی از اعضای شورای شهر
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: دخالت ها و اعمال سلیقه برخی از اعضای شورای شهر، پروژه های شهری را به انحراف می کشاند. برای پروژه پارکرود، در سه سازمان و معاونت، ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، این امر چه مفهومی دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی ذبیحی، خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، در خصوص بودجه پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر، شاهد اقدامات خوبی در زمینه آذین بندی شهر نبودیم، خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری عنوان کرد: با هوشمندی و دقت لازم در تصویب بودجه این سازمان، در دو سال باقیمانده از عمر شورای ششم اتفاقات خوبی در شهر رقم خواهد خورد و آیندگان از ما به نیکی یاد خواهند کرد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه انتظار داشتیم پروژه های بزرگ، خوب و شاخصی مانند پارک ایران کوچک در بودجه تعریف شوند که از شورای این دوره به یادگار بمانند، بر ضرورت احیای فضاهای مکث و مرده شهر و احداث پارک های کوچک محله ای و جیبی تاکید کرد.

ذبیحی همچنین با تاکید بر تکرار ردیف بودجه برای پروژه پارکرود در سازمان سیما و منظر، مطرح کرد: پارکرود زیر نظر آب منطقه ای و حریم رودخانه کرج بوده و بحث مطالعاتی دو طبقه سازی معبر مجاور آن در حال طراحی است اما با چند وجهی شدن، کار به خوبی پیش نمی رود.

پیشنهاد واگذاری برخی پارک ها به بخش خصوصی

وی ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر واگذاری برخی پارک ها به بخش خصوصی و اعلام آمادگی برای انجام این امر بیان کرد: به نظر بنده یک یا دو پارک به صورت پایلوت جهت واگذاری به بخش خصوصی پیشنهاد داده شود تا با انجام این کار، هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری به حداقل برسد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار کرج گفت: ردیف اعتباری برای بعضی از پروژه ها با عنوان پروژه مطالعاتی، زمان خریدن و به بطالت گذراندن هزینه و وقت مدیریت است، بودجه سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را بررسی کنید تا دریابید که چه میزان بودجه برای مطالعات در نظر گرفته شده، چه میزان از آن خروجی داشته و چه مقدار گردآوری شده است؟

ذبیحی خاظرنشان کرد: به عنوان مثال، مشخص نیست پروژه مطالعاتی ترمینال شهید کلانتری کجاست و آیا حتی یک خط از آن باقیمانده است؟ دخالت ها و اعمال سلیقه برخی از اعضا شورای شهر پروژه های شهری را به انحراف می کشاند. برای پروژه پارکرود، در سه سازمان و معاونت، ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، این امر چه مفهومی دارد؟

وی اضافه کرد: در بازدید از این پروژه مشاهده کردیم که ردیف کفپوش هدایت مسیر نابینایان کاملا به داخل رودخانه هدایت شده است. این کار، اقدام چه کسی است؟ می گویند پارکرود حریم رودخانه است و اجازه کار نداریم، معبر که متعلق به آب منطقه ای نیست، ما برای این موضوع فکر و صحبت کردیم اما توجهی به آن صورت نگرفت.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بنده حتی از مسیرهای ورودی اصلی شهر کرج از ورودی میدان شهید سلطانی تا بلوار شورا و پارکرود بازدید کرده ام و شرایط را دیده ام و تا زمانی که از اماکن سطح شهر بازدید و مشکلات مشاهده و لمس نشود، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=13611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.