• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی در البرز رونمایی شد

  • کد خبر : 29802
  • 03 مرداد 1403 - 10:58
اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی در البرز رونمایی شد
شهردار فردیس از خرید و رونمایی از اولین نردبان 56 متری آتش نشانی در استان البرز با اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا احمدی نژاد، شهردار فردیس صبح چهارشنبه در مراسم رونمایی از نردبان ۵۶ متری آتش نشانی که در پارک تندرستی برگزار شد، مطرح کرد: پس از انتزاع فردیس از کرج، تجهیزات آتش‌نشانی که به فردیس اختصاص یافت، متناسب با نیازهای شهر نبود. 

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری و همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فردیس تجهیزات خوبی تهیه شد و امروز می توان به جرات گفت که به نسبت خودمان به لحاظ تحهیزات در سطح تراز اول کشور هستیم. در شهر تهران با وجود ساختمان‌های بلندمرتبه بسیار، شاید بیش از ۱۰۰ نردبان بلند وجود داشته باشد اما در فردیس ساختمان‌ها تا ۱۲ طبقه است.

شهردار فردیس مطرح کرد: در این راستا سال گذشته یک دستگاه نردبان ۳۲ متری تهیه شد که تا طبقه هفتم پاسخگوی نیازهای شهر است. امسال با خرید نردبان ۵۶ متری از تکنولوژی روز دنیا با اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، نگرانی‌های مدیریت شهری در بحث ایمنی و مقابله با حریق در ساختمان های بلندمرتبه مرتفع شد.

احمدی نژاد افزود: این نردبان ۵۶ متری آتش نشانی صرفا برای مقابله با حریق عمودی و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه نیست بلکه برای مقابله با حریق هایی که امکان دسترسی مستقیم ندارد، از فاصله دور نیز می‌تواند موثر باشد. این تجهیزات برای لحظات بحرانی باید در شهرها وجود داشته باشد. خاطره پلاسکو هنوز از یادها نرفته و در صورت وقوع چنین حوادثی خسارت جبران ناپذیری به شهر وارد می شود.

گفتنی است نردبان ۵۶ متری آتش نشانی فردیس در حال حاضر بلندترین نردبان آتش نشانی در استان البرز است و نظیر آن در سایر شهرهای استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.