• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران:

ایران به کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ملحق شد

  • کد خبر : 29052
  • 27 خرداد 1403 - 22:43
ایران به کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ملحق شد
عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد: با پیگیری های موثر در کمیته مدیریتی سیستم بین المللی، ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکیIECEE ، ایران به 53 کشور توسعه یافته صنعتی جهان در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ملحق شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد آئینی، عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان گفت: آبرویی که امروز شهید جمهور در میان ملت ایران و دیگر کشورها کسب کرده به واسطه مجاهدت فی سبیل الله است که تا آخرین لحظه عمر پر برکت خود به آن ادامه داد.

وی با بیان اینکه در این ایام که مردم ایران سوگوار رئیس جمهور شهید این کشور هستند، خدمتگزاران میهن از جمله رئیس سازمان استاندارد ایران بر تداوم راه آیت الله رئیسی همواره تاکید داشته است اذعان کرد: دفاع از حقوق مشروع ملت ایران در مجامع جهانی، برگ زرین دیگری در کارنامه این سازمان در دولت سیزدهم رقم زده است.

عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران افزود: با پیگیری های موثر در کمیته مدیریتی سیستم بین المللی، ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکیIECEE ، جمهوری اسلامی ایران به ۵۳ کشور توسعه یافته و در حال توسعه صنعتی جهان در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ملحق شد.

آئینی مطرح کرد: با عضویت سازمان ملی استاندارد در این نهاد، ایران در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، سوئیس، استرالیا، زلاندنو، چین، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، عربستان سعودی، ترکیه، امارات، برزیل و… اعتبار بین المللی خود را یک بار دیگر به کشورهای تشنه بازار محصولات ایرانی نشان داد.

وی گفت: با تحقق این عضویت، زمینه‌ صادرات اقلام صنعتی کشور به بازار‌های جهانی و تجارت با دنیا در ۲۳ گروه محصولات و قطعات برقی و الکتریکی از جمله لوازم برقی خانگی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، خودروهای برقی، تجهیزات روشنایی، تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات اداری و فناوری اطلاعات، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات حفاظتی، باتری ها، سیم و کابل، ابزارهای برقی، تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف و سایر قطعات الکترونیکی تسهیل شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: با کسب موفقیت سه گانه اخیر سازمان ملی استاندارد ایران از جمله به رسمیت شناخته شدن نهادهای ارزیابی انطباق و آزمایشگاه های آزمون کشور در سطح بین المللی، پذیرش جهانی گواهینامه ها و نتایج آزمون های صادره توسط نهادهای داخلی و پرهیز از تکرار آزمون ها، حذف موانع فنی تجارت، بستر سازی جهش تولید و حمایت از تولید داخلی و اطمینان بخشی به تولیدکنندگان در ایران تحقق یافت.

به گفته وی همچنین کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفایی ملی و قطع وابستگی به سایر کشورها، بهبود فضای کسب و کار نهادهای ارزیابی انطباق داخلی و سوآوری ارزی برای کشور، کسب اعتبار و جایگاه جهانی و اطمینان از ایمنی و امنیت کالاها و محصولات برقی تولید داخل، دستاوردهایی بزرگ برای صنعت، تجارت و بازرگانی کشور بوده که تنها با دید جهادی شهید جمهور و همکاران وی در دولت سیزدهم نیز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق یافت.

عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد در پایان ضمن تبریک این موفقیت ها در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد ایران که با استفاده از نیروهای مومن، انقلابی و دانشگاهی تحقق یافته است، اظهار امیدواری کرد که جهش های سازمان ملی استاندارد در روزهای آینده نیز تداوم یافته و موجبات خشنودی و رضایت خاطر مقام معظم رهبری و آرامش روح خدمتگزار ملت، شهید جمهور فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29052

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.