• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج مطرح کرد؛

بازگشایی معبر ضلع شمالی امامزاده محمد (ع)، در پیچ و خم اما و اگرها

  • کد خبر : 17316
  • 24 اردیبهشت 1402 - 17:12
بازگشایی معبر ضلع شمالی امامزاده محمد (ع)، در پیچ و خم اما و اگرها
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت بازگشایی معبر ضلع شمالی امامزاده محمد (ع) بنا به درخواست شهروندان گفت: این در حالی است که به محض آغاز عملیات اجرایی، اداره کل اوقاف البرز از ادامه اجرا ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به لایحه های تصویب شده در خصوص ۱۲ متری شمالی امامزاده محمد (ع) که مربوط به خیابان هشت متری دوم است، گفت: این معبر به مساحت یک هزار و ۸۰ مترمربع، در طول ۹۰ متر در زمین اداره اوقاف واقع شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۱ تاکنون، هیچ یک از ادوار شورای اسلامی شهر کرج موفق به بازگشایی این معبر نشده اند. دو لایحه اخیر تاکید موکد بر درخواست های مردمی دارد که در این زمینه توافقی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز صورت گرفته و به منظور جبران غرامت، زمینی با همان مساحت، به منظور ساخت بنای تجاری مصوب شد. (نسبت یک به یک)

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اگر این توافق با مالک حقیقی صورت می گرفت، سه به یک انجام می شد، یعنی به ازای سه متر زمین، یک متر تجاری که سه برابر ضوابط شهرسازی است. هدف از این توافق، رفع مشکل شهروندان و تاکید بر بازگشایی معبر هشت متری بوده که در این راستا تمام تملکات نیز انجام شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه نهاد ارزشمند اوقاف می تواند خدمات آبرومندانه تری ارائه دهد، افزود: این مصوبه در خرداد ۱۴۰۱ ابلاغ و بودجه نیز برای آن دیده شد اما به محض آغاز عملیات اجرایی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از ادامه اجرا ممانعت به عمل آورد و از پیشرفت کار جلوگیری کرد. به دلیل درخواست های مکرر شهروندان، اعضای شورا پیگیر موضوع بودند اما ظاهرا اوقاف به دنبال چیز دیگری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بنا به شنیده ها، این اداره کل علاوه بر مصوبه سه برابری، به دنبال رایگان شدن پروانه نیز هست، اظهار کرد: در ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ما به ازای زمین مورد بحث، ۳۸ هزار و ۱۲۹ مترمربع در ضلع غربی و شمالی امامزاده محمد (ع) تهاتر و واگذار و از همان زمان، زمزمه های مربوط به خیابان هشت متری دوم آغاز شد.

وی با اشاره به مطالعه آئین نامه اجرایی قانون تشکیلات اوقاف و تاکید بر اینکه اوقاف باید مبلغ خود را دریافت کند، نه بیشتر، مطرح کرد: در بازدید میدانی از مناطق کرج، مشاهده کردیم که در یکی از اصلی ترین بلوارهای شهر، احداث ساختمان تجاری حدودا ۸۰ مترمربعی در حال انجام بوده و کار رو به پایان است. پیگیری های لازم انجام و به دستور شهردار، از ادامه کار ممانعت شد.

رحیمی ادامه داد: از آن زمان تاکنون تماس هایی به منظور گله مندی از جلوگیری از ادامه کار داشته و پاسخ داده ام که اولویت، بازگشایی هشت متری است که در حال حاضر، سه برابر آن به شما داده می شود. شهرداری و اوقاف به فوریت با یکدیگر توافقات لازم را صورت دهند، در غیر این صورت، طبق قانون نسبت به کارشناسی سه نفره و ارزیابی زمین و تهاتر آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: عده ای این شبهه را ایجاد کرده اند که نمی توان با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان وارد ماده ۹ و ۱۱ شد اما به نظر من این کار، شدنی است. علیرغم اینکه یکی از وظایف اوقاف، خدمت رسانی در محلات کم برخوردار است، اما این نهاد، کار را در منطقه مذکور رها کرده و مردم در معبر خاکی تردد می کنند.

علت تمرکز اتباع در برخی محلات کم برخوردار کرج جای سوال دارد

وی ضمن درخواست از امام جمعه کرج به عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز برای رسیدگی به این موضوع، در رابطه با تغییر بافت جمعیتی برخی محلات کم برخوردار، از افزایش ورود اتباع به بافت جمعیتی برخی محلات کم برخوردار از طریق قراردادهای اجاره ای خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود اتحادیه املاک، اداره اتباع استانداری و دستگاه های امنیتی و انتظامی، اقدام به پایش این محلات کنند.

رحیمی با بیان اینکه علت تمرکز اتباع در برخی محلات کم برخوردار کرج جای سوال دارد، تاکید کرد: این موضوع باید آسیب شناسی و مدیریت شود زیرا برخی آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد. معاونت فرهنگی با همکاری مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبری، تحقیقات و بررسی های لازم را در این زمینه داشته باشند و نتیجه آن را به منظور بهره برداری در اختیار دستگاه های متولی قرار دهند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17316

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.