• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
4

بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی پس از ۴ سال

  • کد خبر : 28641
  • 08 خرداد 1403 - 11:08
بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی پس از ۴ سال
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی پس از چهار سال بازگشایی شد و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها در آن برپاست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی کرج و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و خوراکی و سوغات در این محل خبر داد و گفت:‌ این اتفاق با هماهنگی صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی رقم خورد و درب نمایشگاه تا ۲۷ خرداد به روی علاقه‌مندان و گردشگران باز است.

وی ادامه داد: کاروانسرای شاه‌عباسی ظرفیتی بسیار ارزشمند در مرکز کلانشهر کرج برای برپایی رویدادهای فرهنگی، هنری و صنایع دستی است و می‌تواند علاوه بر تأثیر مثبت بر گردشگری این استان، به مکانی تفریحی برای شهروندان و گردشگران نیز تبدیل شود.

برگزار کننده نمایشگاه: برپایی بیش از ۶۰ غرفه در کاروانسرای شاه عباسی

حسین رحیمی، مدیر شرکت پارس، به عنوان برگزار کننده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با اشاره به برپایی بیش از ۶۰ غرفه در این نمایشگاه، بیان کرد: بیش از ۳۵ غرفه صنایع دستی و ۲۵ غرفه سوغات و خوراکی های استان ها هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب در این نمایشگاه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان صنایع در رشته‌هایی همچون صنایع چوبی، گلیم، چرم، نمد، سفال و سرامیک، حصیر، شیشه‌گری و… در این نمایشگاه مطرح کرد: غرفه‌های سوغات و خوراک استان‌ها از کرمانشاه، اصفهان، گیلان، مازندران، قم، کاشان و… در نمایشگاه برپاست و سیاه چادر ایل بختیاری نیز به عرضه انواع نان، آش و محصولات محلی می‌پردازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.