• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
18
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج:

باید برای سرمایه گذاران در کرج فرش قرمز پهن کنیم

  • کد خبر : 22086
  • 21 شهریور 1402 - 13:56
باید برای سرمایه گذاران در کرج فرش قرمز پهن کنیم
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز باید فرش قرمز برای تردد سرمایه گذاران پهن کند، گفت: علاوه بر فراهم کردن بسترهای آمد و شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی، باید سواد مکالمه با فرهنگ ها و دیپلماسی گفتمان اقتصادی را نیز بیاموزیم.

به گزارش دیده بان البرز، یحیی رمضانی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج امروز در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز برگزار شد، گفت: التزام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. مهار تورم و رشد تولید یک شعار سالیانه نیست، برای اجرای راهبردهای برنامه هفتم توسعه در بودجه ریزی باید اقدام کرد و خروجی گرفت.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای عربی همسایه مطرح کرد: کشورهایی نظیر امارات، بحرین، ترکیه و … گوی سبقت را در جذب سرمایه گذاران ربوده اند چراکه شیوه های خود را از مدیریت سنتی به مدرن تغییر داده اند. امروز هوش مصنوعی افق های جدیدی را با تمامی تهدیدها و فرصت ها ایجاد کرده است که باید از آن به نفع رشد اقتصادی بهره مند شویم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به موقعیت ویژه استان البرز به واسطه مجاورت با پایتخت سیاسی کشور عنوان کرد: ۲۰ کیلومتر با پایتخت کشور فاصله داریم، حتی سایه درخت های پایتخت به استان البرز می رسد؛ چرا نباید زیر سایه درختان خودمان باشیم و از فرصت های موجود برای نیل به توسعه استفاده کنیم؟

رمضانی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز باید فرش قرمز برای تردد سرمایه گذاران پهن کند. در اصل این مرکز محل آمد و شد سرمایه گذاران خارجی باید باشد که با بخش داخلی نیز ممزوج شده در حالیکه شیوه های دیپلماسی سرمایه گذاری خارجی با داخلی متفاوت است. علاوه بر فراهم کردن بسترهای آمد و شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی، باید سواد مکالمه با فرهنگ ها و دیپلماسی گفتمان اقتصادی را نیز بیاموزیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج اضافه کرد: از یک بشاگردی تا زابلی باید فرصت های سرمایه گذاری کرج را همانند آکواریومی تمام نما از راه دور ببیند تا برای آوردن سرمایه ترغیب شود. البرز فرصت های سرمایه گذاری فراوانی دارد و با توجه به اینکه در ۲۰ کیلومتری پایتخت کشور قرار دارد، باید زیر سایه درختان خودش قد بکشد و به رشد اقتصادی برسد.

وی با اشاره به نمونه هایی از توسعه صنایع خرد و کوچک به واحدهای کلان و بزرگ اظهار کرد: برای رشد از یک چرخ خیاطی می توان شروع کرد و به کارخانه ریسندگی رسید و از یک گاو شیر ده، گاوداری ۶ هزار راسی احداث کرد. توجه به بنگاه های خرد و کلان در توسعه کسب و کارها نقش حائز اهمیتی دارد که از آن غافل هستیم. سازمان های مردم نهاد برای رسیدن به مولفه های رشد اقتصادی می توانند بازوی اجرایی ما باشند.

رمضانی با اشاره به دوره های متعدد آموزشی که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز برگزار می کند، مطرح کرد: زمینه فراهم شده اما مدیران به آن توجهی ندارند. علیرغم اینکه کارگاه های تخصصی و آموزشی برگزار می شود چرا مدیر ما نباید سواد تجارت را بیاموزد؟ شهرداران، مدیران و دهیاران باید همه آموزش های لازم برای جذب سرمایه گذار را فراگیرند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج ضمن برشمردن مصادیقی از شیوه های توسعه کسب و کارها توضیح داد: امروز در دنیا اتوبوس های قدیمی به رستوران های سیار تبدیل می شوند و با دوچرخه، تجارت می کنند. ما باید مولفه های سرمایه گذاری را شناسایی کنیم و برای آن طرح و برنامه اجرایی داشته باشیم. مدیران باید شمه اقتصادی داشته باشند تا شهرها رشد و توسعه یابند.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری فراوانی که در شهر کرج وجود دارد، تصریح کرد: جای جای این شهر، ثروت خیز است، تنها باید احساس مسئولیت داشته باشیم و بجای تنگ نظری ها، فرصت ها را همانند آکواریومی چند وجهی مقابل دیدگان سرمایه گذاران قرار دهیم. سرمایه گذاران با حضور خود درآمدزایی، رشد اقتصادی، رونق کسب و کارها و توسعه متوازن را به همراه می آورند. 

رمضانی با تاکید بر اینکه باید فرصت های سرمایه گذاری را در ده ها و روستاها و شهرها مقابل دیدگان همگان قرار دهیم و با اشاره به اینکه بفرما باید کلید واژه مکالمه با سرمایه گذاران خارجی باشد، بیان کرد: تقویت سامانه های اطلاع رسانی فرصت های سرمایه گذاری ضروری است. ظرفیت ها باید به گونه ای معرفی شوند که از یک بشاگردی یک زابلی این فرصت های موجود در روستاها را ببیند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج در پایان اذعان کرد: پول هست، سرمایه موجود است، اما همه از فرصت های سرمایه گذاری مطلع نیستند، ما باید این فرصت ها را به نقاط سراسر کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.