• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
9
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

باید بند ناف اقتصاد کشور را از دلار قطع کنیم

  • کد خبر : 20998
  • 14 مرداد 1402 - 19:30
باید بند ناف اقتصاد کشور را از دلار قطع کنیم
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بند ناف اقتصاد کشور را از دلار قطع کنیم و نگاه ویژه ای هم به دلار چند نرخی داشته باشیم که فسادهای متعددی ایجاد و در این رقابت همیشه کفه را به نفع واردات سنگین می کند.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و استاندار البرز برگزار شد، گفت: ظرفیت های بالقوه ای در استان البرز وجود دارند که آنگونه که باید و شاید بالفعل نشده اند.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از ظرفیت های دارای ویژگی های خاص است که در محور مواصلاتی ۱۳ استان کشور و ظرفیت منحصر به فرد دسترسی به سیستم حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی قرار دارد. این منطقه، امکان دسترسی به ۳۰ میلیون جمعیت کشور را دارد و می توان از این ظرفیت جمعیتی به عنوان یک نکته مثبت در جذابیت و رونق منطقه ویژه پیام یاد کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح کرد: در مجلس چند اقدام را آغاز کردیم اما نتیجه ای از طرف دولت حاصل نشد که این کوتاهی دولت بود، خواهشمندم این بخش را فعال کنید.

عباسی توضیح داد: کرج یکی از قطب های تولید کشاورزی سبزی و صیفی و گل های زینتی صادراتی است، بنابراین از ظرفیت فرودگاه پیام می توان برای سیستم حمل و نقل هوایی در این حوزه بهره مند شد. در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از حمل و نقل هوایی دیده شد تا یارانه سوختی برای پرواز کارگوهای محصولات فاسدشدنی ایجاد شود که این مهم به سرانجام نرسید.

وی افزود: اگر سبزیجات و صیفی جات به صورت زمینی از مبدا به مقصد منتقل شود امکان فاسد شدن آن وجود دارد، ضمن اینکه حمل و نقل زمینی سردخانه دار هم شرایط مناسبی ندارد و دو سال دولت نسبت به این موضوع توجه نداشت، در صورتیکه فرودگاه پیام ظرفیت مناسبی برای راه اندازی حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی در اختیار دارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین فرودگاه پیام ظرفیت خوبی برای حوزه های ICT دارد و به دلیل وجود شرکت‌های متعدد فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و نیروی ماهر و متخصص در این منطقه، این امکان وجود دارد که گمرک ویژه برای محصولات ICT در این مجموعه راه اندازی شود.

عباسی با بیان اینکه استان البرز قطب تولیدات بهداشتی، غذایی، دارویی و ICT در کشور محسوب می شود، افزود: باید به این ظرفیت های استان توجه ویژه ای داشته باشیم. اگر امسال تحت عنوان رشد تولید نامگذاری شده است، باید با حمایت از مجموعه هایی که با درصد هایی پایین تر از ظرفیت اسمی کار می کنند، توجه ویژه ای به آن ها داشته باشیم.

وی گفت: در این حوزه ها علاوه بر تحریم خارجی یکسری تحریم های داخلی در بحث وضعیت کاغذبازی اداری در ادارات کشور و استان وجود دارد که این مسئله مانع تولید می شود‌. تعارض منافع در برخی از دستگاه ها وجود دارد؛ به ‌عنوان نمونه غذا و دارو یکی از حوزه هایی است که در آن تعارض منافع وجود دارد و باید با رویکرد حمایت از تولید داخل در جهت رفع این چالش تلاش کرد.

عباسی با بیان اینکه واردات محصولات با یک ارز و تولیدات داخل با ارز دیگر انجام می شود. باید بند ناف اقتصاد کشور را از دلار قطع کنیم و نگاه ویژه اي هم به دلار چند نرخی داشته باشیم که فسادهای متعددی ایجاد و در این رقابت همیشه کفه را به نفع واردات سنگین می کند. البرز دارای ظرفیت های فراوانی است که دولت باید در جهت تحقق شعار سال، این استان را حمایت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20998

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.