• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
10
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج:

بخشنامه وزارت کشور و اقدامات مدیریت شهری در چالش سگ های بلاصاحب کارایی موثر ندارد

  • کد خبر : 18553
  • 23 خرداد 1402 - 13:58
بخشنامه وزارت کشور و اقدامات مدیریت شهری در چالش سگ های بلاصاحب کارایی موثر ندارد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: بخشنامه وزارت کشور و اقدامات مدیریت شهری در چالش سگ های بلاصاحب کارایی موثر ندارد و باید اندیشه و اقدام دیگری داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج امروز در حاشیه بازدید میدانی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اذعان کرد: بخشنامه های وزارت کشور و اقدامات جاری شهرداری ها در حل چالش سگ های بلاصاحب کارایی موثری ندارد؛ باید اندیشه و اقدام دیگری داشت.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و امنیت شهروندان و زیست بوم حیات وحش را نباید قربانی مصلحت های حاکمیتی یا خوشامدها کرد، بیان کرد: پاندمی کرونا برای جهان مغرور به تکنولوژی، غنی در ثروت و مدعی در مدیریت ثابت کرد که انتقال بیماری های میکروبی به ویژه ویروسی یا بیماری های مشترک با مصلحت اندیشی، دستور یا بخشنامه حل نمی شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: آمار فزاینده سگ های بلاصاحب، تهدید امنیت شهروندی و انتقال بیماری های مشترک چالش در این حوزه را به خط بحران رسانده است. جمع آوری و نگهداری سگ های بلاصاحب زمانی در کنترل این معضل موثر واقع می شود که اقدامات مدیریت شهری توامان با تحقیقات آکادمیک در وسعت کشوری یا حداقل استانی و در مهلت های مقرر تقویمی اجرا شود.

چپردار با تاکید بر ضرورت افزایش دقت و اهتمام در انجام تکالیف مقرر سازمانی و پاسخگویی به درخواست شهروندان مطرح کرد: رئیس این سازمان گزارش دقیقی از آمار و عملکرد مدیریت سگ های بلاصاحب در اولین کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارائه کند. بیماری های زئونوز یا همان بیماری های مشترک بین انسان و دام ما را مجاب به انجام تعهدات سازمانی و مطالبات مردمی در این زمینه کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود این در نشست استانی خدمات شهری، جلسات شورای عالی استان ها و شورای اسلامی کلانشهرها پیشنهاد اصلاح بخشنامه های جاری وزارت کشور، تعامل با دانشگاه و سازمان دامپزشکی را ارائه کرده ایم و تحقق آن را با جدیت پیگیری می کنیم.

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از نحوه جمع آوری، شیوه نگهداری، روش های درمانی و پیمانکاری مراکز باغستان و حلقه دره گفت: وسعت گستره جغرافیایی، توسعه فزاینده آمار سگ های بلاصاحب در کرج و شهر های اقماری، مدیریت شهری را دچار مشکلات بسیار کرده و علیرغم تلاش شبانه روزی این سازمان در جمع آوری، نگهداری، درمان، عقیم و رهاسازی، نارضایتی شهروندان، محدودیت منابع سازمانی و بخشنامه های ناکارآمد، تحقق موفقیت ها را بعید کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18553

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.