• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

  • کد خبر : 11904
  • 05 آذر 1401 - 15:28
برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برای تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده از بزرگراه شمالی حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: شاید این مبلغ در بودجه عمومی دولت عدد بزرگی نباشد اما تخصیص آن اثربخشی زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی قاسم‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در اصفهان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که کلانشهر کرج چه مطالبه‌ای از بودجه ۱۴۰۲ کشور دارد، گفت: تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی یکی از مهمترین این مطالبات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برنامه هفتم هم به پروژه‌هایی که می‌توانند گره گشای مشکلات مردم باشند، پرداخته شده است، در بودجه سال آینده حتما بر تکمیل ابرپروژه‌هایی که علاوه بر شهروندان کرجی، به سایر هموطنان هم خدماتی ارائه می‌دهد، تاکید می‌شود. بخشی از ادامه بزرگراه همت به اتوبان تهران – کرج اتصال پیدا می‌کند که این مسیر شاهراه تردد مسافران ۱۴ استان کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: با این اوصاف می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد مسافران کشور از این مسیر تردد دارند و به واسطه حجم بالای تردد خودروها به ویژه در ایام تعطیل، شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم. این ترافیک علاوه بر ایجاد آلودگی هوا، بالارفتن مصرف سوخت و خستگی رانندگان، مسائل اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد.

قاسم پور با بیان اینکه شهرداری کرج تاکنون بخش عمده‌ای از بار تکمیل بزرگراه شمالی را بر عهده داشته و پیشرفت آن به ۷۵ درصد رسیده است، عنوان کرد: برای تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده از این پروژه حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ شاید این مبلغ در بودجه عمومی دولت عدد بزرگی نباشد اما کارکرد این پروژه جامعه گسترده‌ای را در برمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل بزرگراه شمالی می‌تواند در بحث پدافند غیرعامل کشور هم موثر واقع شود، ادامه داد: در این شرایط اگر مسئله‌ای برای بزرگراه کرج – تهران اتفاق بیفتد، مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت بنابراین تکمیل این پروژه می‌تواند بخشی از دغدغه‌های موجود در بحث پدافند غیرعامل در این محدوده را نیز برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: بدیهی است اگر قرار باشد این پروژه با اعتبار مدیریت شهری کرج به اتمام برسد، مردم باید سال‌ها انتظار بکشند بنابراین انتظار می‌رود دولت در این خصوص پای کار بیاید و در بودجه ۱۴۰۲، ردیف مشخصی برای تکمیل این پروژه در نظر گیرد. با جذب اعتبارات دولتی می‌توان امید داشت که در بازه ۱۲ تا ۱۸ ماهه، شاهد بهره برداری از این ابرپروژه ملی باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11904

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.