• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6
کاندیدای مجلس شورای اسلامی:

برای جلوگیری از تورم باید نقدینگی کنترل شود

  • کد خبر : 26281
  • 08 اسفند 1402 - 19:16
برای جلوگیری از تورم باید نقدینگی کنترل شود
کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: اصل تورم، افزایش نقدینگی در جامعه بوده و اگر قرار است از تورم ‌جلوگیری کنیم باید نقدینگی در جامعه کنترل و معتدل شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، دکتر سعید شکری پور، کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد، در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، علت حضور خود در انتخابات را تاکید مقام ‌معظم انقلاب بر حضور جوانان و افراد باتجربه در مجلس عنوان کرد و گفت: ایشان همچنین تاکید داشتند که هر کس تریبونی دارد و می تواند، باید مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کند.

وی دلیل عدم شرکت خود در دوره های قبل را شاغل بودن در نیروهای مسلح برشمرد و ادامه داد: آن زمان مسئول پیگیری فرامین رهبری بودم و نمی خواستم ارتباطم با مجموعه قطع شود اما اکنون بازنشسته شده ام. یکی دیگر از دلایل حضور من در این عرصه، فعالیت و خدمت در حوزه های مختلف بود و به این ‌نتیجه رسیدم‌ که می توانم گامی برای پیشرفت کشور بردارم.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان البرز در پاسخ به این سوال که چقدر با کاندیداهای شاخص فعلی آشنایی و آیا نقدی دارید؟ مطرح کرد: ملاقاتی با آنها نداشته ام اما تا حدودی از اقدامات آنها مطلع هستم. در خصوص نقد نیز باید عرض کنم‌ که مجلس فعلی هم نقاط مثبت دارد هم ‌منفی. نقطه مثبت این است که هیچ زمانی معطل کار دولت و لایحه نمانده و طرح ها را ارائه داده است.

ایراد مجلس فعلی عدم انجام اقدامات کارشناسانه است

شکری پور ایراد مجلس فعلی را عدم انجام اقدامات کارشناسانه و طرح پرور بودن مجلس و ساکن شدن طرح ها در مرحله اولیه ارائه به دولت دانست و در پاسخ به سوالی در خصوص تمایل وی به فعالیت در کمیسیون های مجلس بیان کرد: پنج کمیسیون عمران، روابط خارجی، بودجه، شوراها و آموزش عالی به تخصص های بنده نزدیک هستند و می توانم در آنها فعالیت کنم.

وی در خصوص میزان و تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود نیز تصریح کرد: مبلغی از اندوخته دوران خدمت برای این کار در نظر گرفتم و مقداری را نیز با کمک خانواده و رضایت آنها در جهت رفع این تکلیف هزینه می کنم. اما حامی مالی ندارم زیرا‌ معتقدم اگر کسی حمایت کند ممکن است انتظارات و توقعاتی داشته باشد و در صورت عدم برآورده شدن آنها، به مردم بدهکار می شویم.

نقاط مثبت برجام به دلیل عدم دقت موارد غفلت واقع شد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعهد به سندهای بین المللی و اجرای آنها خصوصا برجام‌ عنوان کرد: ما در بسیاری از اسناد بین المللی و مواضع حقوقی ضعیف هستیم در برخی موارد هم ‌که تهیه اسناد به خوبی انجام‌ می شود در مفاد آن دقت کافی صورت نمی گیرد. کتاب برجام ‌قطور است اما ما نتوانستیم‌ از نقاط مثبت آن استفاده کنیم و با نقاط منفی سرمان کلاه گذاشتند در حالیکه می توانستیم بخشی از تهدیدها و تحریم ها را با آن رفع کنیم ‌اما به دلیل عدم دقت، از نقاط مثبت آن غافل شدیم.

شکری پور در خصوص سند ۲۰۳۰ و fatf نیز اذعان کرد: سندی که از سوی غرب تنظیم شود به درد ما نمی خورد البته هر موضوعی محاسن و معایب و فرصت ها و تهدیدهایی دارد که باید از هم ‌تفکیک شوند. ناآگاهی ها و فقر حقوقی برخی نمایندگان ممکن است باعث این موضوع شود.‌

وی در خصوص طرح اولویت دار خود اعلام کرد: موضوع خانواده و ازدیاد جمعیت را از دغدغه های مهم خود برشمرد و گفت: مطالعات نشان ‌می دهد حدود ۳۵ سال آینده جمعیت ما به سمت پیری می رود. ما وزارتخانه ای به نام ورزش و جوانان داریم اما سایه ورزش بر سر جوانان سنگینی می کند و هیچ حرکتی در خصوص جوانان از این وزارتخانه مشاهده نمی کنیم.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای جوانی جمعیت نیازمند قوانین و زیرساخت هایی هستیم که باید اجرایی و از سوی مجلس بر آنها نظارت شود اما به بهانه کسری بودجه اقدامات لازم صورت نمی گیرد لذا لازم است با تعمق بیشتری به مباحث توجه و به آنها پرداخته شود همزمان نیز باید مراقب حرکات زیکزاکی باشیم.

شایسته سالاری در البرز اتفاق نیفتاده است

شکری پور در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات داخل استان توضیح داد: در این‌مملکت مجموعه ای به نام حکمرانی ایجاد شده و از آنجایی که البرز همیشه زیر سایه تهران بوده، شایسته سالاری در آن اتفاق نیفتاده است لذا باید پای مشکلات استان بایستیم و از مدیران بومی استفاده کنیم. نماینده باید در انتخاب ها، مشاوره بدهد و با کمک مجموعه های استانی نیز اقدام به نیروپروری کند.

وی در خصوص نوع دیدگاه خود در مورد شناسایی افراد ذیصلاح خاطرنشان کرد: مشاورانی را برای این موضوع در نظر گرفته ام تا بتوانیم نیروهایی را شناسایی کنیم و آنها را ارتقا دهیم. باید جوی ایجاد شود تا افراد باتجربه وارد سیستم شوند و به جوانان کمک کنند تا مدیرانی کارآمد پرورش یابند.

شکری پور در خصوص لایحه عفاف و حجاب و نکات مثبت و منفی و قابلیت اجرایی شدن آن نیز بیان کرد: بعد از انقلاب به دلیل ماهیت اسلامی بودن آن، عفاف را در حالی که اصلی ترین‌ موضوع بود کلا فراموش کردیم و تقویت عقاید صورت نگرفت و اعتقادات مردم‌ به مرور ضعیف شد و عفاف و حجاب جای خود را به ماهواره و سایت های مختلف و تبلیغات بدحجابی داد و فشارها تشدید شد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان البرز اذعان کرد: عفاف و حجاب لازمه جامعه و نیز استحکام خانواده هاست و ارزش و احترام بانوان را افزایش می دهد. قوانینی نیز برای حفظ و رعایت آن در نظر گرفته شده که برای اجرای آن بیش از ۳۰ اداره و سازمان باید وارد میدان شوند و به وظایف خود عمل کنند و در این راستا از مجموعه امکانات نیز استفاده شود.

وی علت تورم را مبنایی عنوان و تشریح کرد: ما معتقدیم بخش اقتصادی فرآیند صفر تا صدی دارد که اگر هماهنگ عمل نکنیم، خلاءهایی ایجاد می شود و چیزهایی که نباید باشند، این خلاءها را پر می کنند. اصل تورم، افزایش نقدینگی در جامعه بوده و اگر قرار است از تورم ‌جلوگیری کنیم باید نقدینگی در جامعه کنترل و معتدل شود. تعاملات و تبادلات داخلی و بین المللی نیز می تواند به صورت متغیر بر ریال ما تاثیرگذار باشد بنابراین باید خودکفایی بیشتری داشته و خوداتکایی را سرلوحه امور قرار دهیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26281

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.