• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
7
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان البرز مطرح کرد؛

برخورداری بیش از ۴۰۰ مادر باردار و شیرده از سبد پیشگیری از سوءتغذیه

  • کد خبر : 21423
  • 25 مرداد 1402 - 22:09
برخورداری بیش از ۴۰۰ مادر باردار و شیرده از سبد پیشگیری از سوءتغذیه
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: بیش از 400 مادر باردار و شیرده نیازمند، ماهانه سبد معیشتی موردنیاز برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز را دریافت می کنند.

به گزارش دیده بان البرز، شاپور قاسمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، سوءتغذیه را یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند دانست و گفت: بیش از ۴۰۰ مادر باردار و شیرده نیازمند، ماهانه سبد معیشتی موردنیاز برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز را دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: زنان باردار و شیرده از اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند، توسط شبکه بهداشت، شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند. پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرستان خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین ‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اجرای طرح هم‌سفره با هدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال اضافه کرد: این طرح به ‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آن ها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه کمک ‌هزینه لوازم مصرفی و نگهداری بیماران سالمند نیز به صورت ماهانه پرداخت می‌شود، مطرح کرد: برای مراقبت از ۵۰ بیمار مددجوی سالمند که امکان نگهداری آن ها در منزل وجود ندارد، به آسایشگاه کهریزک معرفی و بستری شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.