• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل:

برنامه‌های ایمنی و فرهنگی متنوعی در البرز اجرا می‌شود

  • کد خبر : 7856
  • 06 اردیبهشت 1401 - 12:52
برنامه‌های ایمنی و فرهنگی متنوعی در البرز اجرا می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی برای ترویج فرهنگ ایمنی در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، سرعت غیرمجاز را منشأ بیشتر تخلفات رانندگی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل افزود: هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده که همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در این استان به منظور ترویج فرهنگ ایمنی اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای در چهار گروه عابرین پیاده، راکبان موتور، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی و توزیع کلاه ایمنی به موتورسواران را از جمله برنامه های ایمنی و فرهنگی این روز عنوان کرد.

زندی فر افزود: نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی – رفاهی در جاده‌ها، دیگر برنامه های این روز هستند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی نیز با تمرکز بر محورهای پرتصادف در دستور کار قرار گرفته است. در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس‌راه نیز به صورت نمادین در محورهای موصلاتی استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

زندی فر مطرح کرد: به مناسبت این روز دو همایش راکبین موتور نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه سازی از تبعات رعایت نکردن قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودرو‌ها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در البرز برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این همایش پک ایمنی شامل کتابچه با محتوای نکات ایمنی به همراه لوح فشرده، لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ خطر، سیم ترمز و برچسب آشکارسازی موتورسیکلت نیز بین موتورسواران منتخب توزیع خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: طی سال‌های اخیر میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشته است. امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7856

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.