• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
14
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی در البرز را در دستورکار داریم/ اختصاص بخشی از آن به مددجویان نهادهای حمایتی

  • کد خبر : 20012
  • 26 تیر 1402 - 20:06
برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی در البرز را در دستورکار داریم/ اختصاص بخشی از آن به مددجویان نهادهای حمایتی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: درصدد هستیم یک نمایشگاه مشاغل خانگی در استان برپا کنیم و بخشی از آن را در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی قرار دهیم.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در حاشیه برگزاری جشنواره ورزشی و بازی های بومی محلی بلند همتان بهزیستی این استان در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: امروز در کنار برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی، شاهد برپایی نمایشگاهی از محصولات تولیدی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان البرز هستیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای این نمایشگاه و با بیان اینکه با نمایشگاه های قبلی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: بخشی از اشتغال و تولیدات استان البرز مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که امروز به مناسبت هفته بهزیستی، مددجویان این سازمان، محصولات و تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش قرار داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اذعان کرد: اعتقاد ما بر آن است که توانخواهان و بلندهمتان سازمان بهزیستی، توانمندی های بسیاری دارند زیرا خداوند ظرفیت های بالقوه ای را در وجود آن ها قرار داده که شاید افراد معمولی از آن ها برخوردار نباشند. این افراد ضمن اینکه توانمند می شوند، آموزش های لازم را نیز فرامی گیرند و اقدام به تولید محصولات مختلف و فروش آن ها می کنند.

دارایی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی استان البرز برای برپایی اینگونه نمایشگاه ها بیان کرد: درصدد هستیم یک نمایشگاه مشاغل خانگی در استان برپا کنیم و بخشی از آن را در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی قرار دهیم. از سوی دیگر باید برنامه ریزی های لازم را به منظور اعطای تسهیلات موردنیاز به آن ها صورت دهیم.

وی بهزیستی را یکی از سازمان های همکار با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و متعلق به مجموعه این وزارتخانه دانست و اظهار کرد: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی، تسهیلات تبصره های ۱۶ و ۱۸، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی که برای همه افراد در استان البرز در نظر گرفته می شود، با ضریب بیشتر در اختیار مددجویان نهادهای حمایتی قرار می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه مددجویان بهزیستی هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارند و بعضا اتفاقات بسیار خوبی را در استان رقم می زنند، عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی صندوق های حمایتی توسط وزارتخانه برای افرادی که بعضا با مشکلات ضمانتی در دریافت تسهیلات مواجه هستند، در حال انجام است تا افراد بتوانند راحت تر به اشتغال و تولید بپردازند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20012

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.