• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

برگزاری دوره های آموزشی تولید واکسن برای کشورهای متقاضی گسترش می یابد

  • کد خبر : 19313
  • 12 تیر 1402 - 8:00
برگزاری دوره های آموزشی تولید واکسن برای کشورهای متقاضی گسترش می یابد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در برگزاری دوره آموزشی تولید واکسن برای کارشناسان آفریقایی گفت: به پشتوانه توانمندی های داخل کشور، برگزاری این دوره ها برای کشورهای متقاضی گسترش خواهد یافت.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر وحید صالحی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از کارگاه آموزشی تولید و کنترل کیفی واکسن های دامپزشکی و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی که توسط محققان موسسه رازی برای کارشناسانی از کشور مالی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: پیرو برنامه ریزی های وزارت امور خارجه مبنی بر توسعه مراودات با سایر کشورها، برنامه انتقال دانش فنی ساخت واکسن با دعوت از کارشناسانی از کشور آفریقایی مالی توسط وزارت امور خارجه تدارک دیده شد و سازمان دامپزشکی افتخار میزبانی از این گروه را بر عهده داشت.

وی افزود: این دوره با هماهنگی نهادهای مرتبط مانند دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و دفاتر تخصصی سازمان دامپزشکی برنامه ریزی و میهمانان در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) مستقر شدند. مدعوین این دوره آموزشی در دو هفته نخست، در مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه های مرجع و مطالعات اپیدمیولوژیک سازمان دامپزشکی آموزش دیدند و سپس به مدت یک هفته در دوره اپیدمیولوژیک کوتاه مدت در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شرکت کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد: با توجه به اینکه موسسه رازی از مراکز مهم و اصلی تولید واکسن های دامپزشکی کشور است، یک دوره آموزشی به مدت دو هفته نیز توسط اساتید این موسسه برای کارشناسان آفریقایی برگزار شد و در موضوعات و شاخه های مختلف، تحت آموزش قرار گرفتند و ۲۸ تیر ماه نیز مراسم اختتامیه این دوره آموزشی برگزار می شود. تولید واکسن، انتقال دانش فنی و تجهیزات مرتبط با واکسن سازی از جمله اهداف این دوره ۴۳ روزه است.

صالحی افزود: با توجه به توانمندی های بسیار بالای کشور در زمینه واکسن سازی و به پشتوانه دانش فنی موجود، قادر به ساخت و تولید انواع واکسن های دام و طیور هستیم و افتخار می کنیم که روز به روز در صنعت تولید واکسن و دارو رشد کرده و بی نیاز از بسیاری از اقلام وارداتی شده ایم. به پشتوانه توانمندی های داخل، برگزاری این دوره ها برای کشورهای متقاضی گسترش خواهد یافت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کارگاه فوق نخستین مورد از سلسله دوره های آموزشی در زمینه واکسن برای کشورهای متقاضی است، اظهار کرد: با برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز برای انتقال دانش و تکنولوژی و برگزاری دوره های آموزشی مذاکراتی صورت گرفته و با همکاری وزارت امور خارجه و تیم حاضر، این دوره ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19313

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.